המשרד להגנת הסביבה במדד חוף נקי: "חופי אשדוד נקיים מאוד"


להאזנה לתוכן:

למרות אלפי המבקרים בכל יום בחופי אשדוד, שהפכו להיות מבוקשים ע"י ציבור המתרחצים מכל רחבי הארץ, דואגים במינהל התפעול לשמור על החופים באשדוד נקיים מאוד. במדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה לחודש יולי, קיבלו חופי אשדוד לאורך כל החודש את הציון המקסימאלי "נקי מאוד". לתוצאה זו יש חלק נכבד בהחלטה להרחיק את המנגלים מחופי אשדוד

בעיריית אשדוד יכולים בהחלט לתת לעצמם טפיחה גדולה על השכם. במשרד להגנת הסביבה דירגו את רמת הניקיון בחופי הים המוכרזים באשדוד ברמה הגבוהה ביותר. כל החופים קיבלו את הציון הגבוה ביותר שנותן המשרד. 

פקחי המשרד להגנת הסביבה, שסרקו את חופי אשדוד במהלך החודש, ציינו בדוחותיהם שכל חופי הרחצה בעיר היו נקיים מאוד. במשרד מדגישים שריבוי הנופשים בחופים, בעיקר בסופי השבוע, מביא לפסולת רבה, שעדיין מושארת על ידי נופשים בחוף, אך באשדוד המצב טוב מאוד.

כאן המקום לציין את המפכה שעברו חופי הרחצה באשדוד בשנים האחרונות, הן מבחינת שדרוג המתקנים והן מבחינת מצב ניקיון החופים. במינהל התפעול הציבו בחופים בכל כמה מטרים פחים לאיסוף פסולת, ומהלך זה ביחד עם הסברה, הובילו לכך שהמתרחצים באשדוד, רובם, אוספים אחריהם את האשפה שלהם. גם ההחלטה להרחיק את המנגלים מחופי הרחצה מוכיחה את עצמה. בעבר תיעדנו פעמים רבות את הלכלוך הרב שהיו מותרים אחריהם משפחות שמינגלו בחופי הים. חלק נכבד מהפסולת של המנגלים הייתה מגיעה לחופי הרחצה ולים. כעת, לאחר הרחקת המנגלים, ולמרות הביקורת מצד קבוצות כאלה ואחרות, ההחלטה בהחלט מוכיחה את עצמה כנכונה.

במשרד להגנת הסביבה מדגישים עוד בעניין השלכת פסולת והפגיעה בחופים כי "מפקחי אגף ים וחופים יבצעו בשבועות הקרובים פעילות אכיפה בחופים בלתי מוכרזים בים תיכון ובאילת, בשילוב שוטרי משמר הגבול ומשטרת ישראל, במטרה לתפוס ולקנוס משליכי פסולת בחופים המפרים את חוק שמירת הניקיון. גם בעלי כלי רכב הנוהגים בחוף בניגוד לחוק יקנסו". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה