פונו קראוונים לא חוקיים שהוקמו ברובע ז'


להאזנה לתוכן:

קרוואנים בשטח כולל של כ-180 מ"ר, אשר עמדו שנים רבות ברחוב חיסדא ברובע ז', פונו השבוע לאחר מבצע משולב, בו היו שותפים מינהל ההנדסה, הביטחון העירוני, השיטור המשולב ומשטרת אשדוד

המדיניות העירונית קובעת באופן חד משמעי כי יש לשמור על המרחב הציבורי כך שישרת את הציבור באופן שווה. פעילות אסורה המתקיימת בשטח הציבורי זוכה לטיפול נחרץ ובלתי מתפשר, וגם אם לוקח זמן הכרוך בפרוצדורות משפטיות ובתהליכים ההכרחיים בחוק, בסופו של דבר חוק זה חוק והשטח הציבורי חוזר לידי הציבור. מדיניות זו הוכחה פעמים רבות בעבר והשבוע שוב הוכח כי פעילות נכונה ומתמדת מניבה בסופו של דבר פירות.  

תחילת התהליך לפינוי הקרוואנים הנ"ל הוא בעבודה משולבת של מפקח במחלקת הפיקוח על הבנייה מר יהודה מזרחי ושל איש הלשכה המשפטית עו"דאייל אילוז, אשר הגישו בקשה למתן צו הריסה ללא הרשעה (ס' 212 לחוק התכנון והבנייה) והתקבל צו הריסה, לביצוע ע"י הועדה המקומית.

לאחר שניתן הצו ולצורך ביצוע ההריסה המורכבת של הקרוואנים בגודל של כ-180 מ"ר + סככות, התארגן פורום מיוחד בראשות קב"ט העירייה מר אריה איטח ומנהל יחידת השיטור המשולב מר דוד בן שטרית. למבצע הפינוי עצמו הצטרף גם מפקד תחנת משטרת אשדוד אשר דאג מראש להיות נוכח באופן אישי במועד הפינוי. מר אהרון ישראזה, מנהל הפיקוח על הבנייה, והמפקח מזרחי ליוו באופן אישי את פקודת המבצע המורכב. הואיל ומדובר בשטח ציבורי גם מחלקת נכסים הייתה מעורבת וסייעה לעניין.

במבצע המשולב כאמור השתתפו לא מעט גורמים, כאשר כל אחד מעלה את תרומתו, וכשראו זאת הבעלים והבינו שמדובר במדיניות חד משמעית, היה ברור שהפינוי יתבצע במועד שנקבע. "לשמחתנו הרבה, לאחר שהנוגעים בדבר הבינו כי הוועדה המקומית רצינית בכל הקשור לביצוע הצו ולאחר שהבינו שכל הקרוונים ייהרסו, החליטו הבעלים על ביצוע עצמי ולפיכך סילקו את הקרוונים בעצמם" אומרים בלשכה המשפטית.

בעירייה חוזרים ומסבירים כי המרחב בציבורי הוא משאב השייך לכל הציבור ולא יתאפשר לגורמים בעלי עניין להשתלט על שטחים אלה ולעשות בהם כרצונם. גם הפעם הוכח שכאשר מחלקות העירייה פועלות בשיתוף פעולה ובנחישות, מושגות המטרות באפקטיביות ובנראות. באגף הנכסים במינהל ההנדסה מסבירים כי בנייה יכולה להתבצע רק על קרקע המוקצית כחוק ולאחר שהבעלים ממלאים אחר כל התנאים וההיתרים שאושרו בועדה המקומית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה