רפורמה בשירותי הכיבוי? ג'יפ במאות אלפי שקלים לממ"ק מפקד השירות בלכיש


להאזנה לתוכן:

רשף יגאל זוהר, ממ"ק שירותי הכיבוי באזור לכיש, התחדש לאחרונה בג'יפ לנד קרוזר חדש בשווי של לא פחות מ-340 אלף ₪ שהוחכר עבורו כדי שיגיע לכל אירוע במרחב. לשם השוואה, מפקד מרחב לכיש במשטרה נוהג ברכב פרטי מסוג טיוטא, ואף הוא מגיע לכל אירוע במרחב לכיש, גם אם הוא מתרחש בשטח פתוח. לפני שנה וחצי קם הד גדול על כוונת ממ"ק השירות הקודם, יחיאל ממן להזמין לעצמו ג'יפ בשווי של 180 אלף ₪. בעקבות אותה הכתבה ביטל ממן את הזמנת הג'יפ. במקרה זה קצת קשה לבטל כי רשף זוהר כבר נוהג על הג'יפ. בשירותי הכבאות אומרים: " לא מדובר ב"רכב יוקרה" כפי שנטען אלא אלא בכלי רכב מבצעי לכל דבר"

בשבועות האחרונים התבשרנו על חתימת ההסכם לרפורמה בשירותי הכבאות בארץ, והחוק שמסדיר את הרפורמה אמור לעבור בימים הקרובים. אך דווקא כעת, כאשר דוח מבקר המדינה קטל את שירותי הכבאות ואת מוכנותו, את הציוד המיושן והמחסור בתקציבים, דווקא כעת הוזמן רכב מנקר עיניים לממ"ק שירותי הכבאות באזור לכיש, רשף יגאל זוהר. 

על פי מידע שהגיע אל כתב "אשדוד נט", כבר שבוע שרשף זוהר נוסע על רכב חדיש מסוג לנד קרוזר, מאובזרת בכל טוב ושוויה נאמד ביותר מ-340 אלף ₪. הג'יפ החדיש לא נקנה אלה מדובר בעסקת ליסינג, אך כך או אחרת, נסיעה ברכב יוקרתי מאוד בזמן שזועקים שהכבאות קורסת, אינו כלל ובכלל במקום. רשף זוהר אינו היחידי שאחראי על שטח גדול במרחב לכיש. גם מפקד מרחב לכיש במשטרה אחראי על שלום הציבור וחייב להגיע לכל אירוע שמסכן את שלום הציבור, גם אם הוא מתרחש בעומק השטח הפתוח. מפקד מרחב לכיש נוסע על רכב פרטי מסוג טיוטא קורולה 2000 סמ"ק, שעלותו למשלם המיסים זניחה לעומת הג'יפ.

רשף יגאל זוהר נמצא בתפקיד ממ"ק שירותי הכבאות כבר יותר משנה. הוא החליף את קודמו, יחיאל ממן שאף הוא היה ממ"ק שירותי הכבאות בלכיש. לפני שנה וחצי הזמין לעצמו ממן ג'יפ יונדאי, צנוע הרבה יותר מהרכב של רשף זוהר. שוויו של הג'יפ של ממן נאמד אז על כ-180 אלף ₪. בעקבות הפרסום בכלי התקשורת וההד התקשורתי שנוצר מהזמנת הרכב מנקרת העיניים, ביטל ממן את הזמנתו. כאן המקום לציין שרשף זוהר עדיין לא נבחר במכרז לתפקיד מפקד השירות והוא עדיין בגדר ממ"ק, כך שלא ברור מדוע יש צורך ברכב כזה יקר, במיוחד שיכול להיות מצב שרשף זוהר לא ייבחר לתפקיד מפקד השירות. מה יעשו אז עם הרכב שהוזמן לפי טעמו של רשף זוהר? האם רכבי שטח צנועים הרבה יותר לא יכלו לספק את שרותי הכיבוי?

יורם לוי, דובר דובר וממונה פניות ציבור בנציבות הכבאות וההצלה, מסר בתגובה לפנייתנו:

" איגוד ערים לכבאות משתרע על 1.4 מיליון דונם רובם שטחים פתוחים שאינם עבירים לרכב פרטי. באיגוד מתרחשות בכל שנה מאות שריפות בשטחים פתוחים. בכל שריפה מ"מ מפקד השירות חייב להגיע לשטח ולפקד מקרוב על פעולות הכיבוי. לכן הוא צריך רכב שטח בעל יכולת עבירות גבוהה. לא מדובר ב"רכב יוקרה" כפי שנטען אלא  אלא בכלי רכב מבצעי לכל דבר. שווי הרכב 342 אלף ₪. הרכב לא נקנה אלא הוא בהחכרה. ההחכרה נעשתה באישור הנהלת האיגוד. מצבו הפיננסי של האיגוד טוב ורכישת רכב הפיקוד אינה על חשבון רכבי כיבוי".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה