מתן פרידמן מאשדוד קיבל את האות לאיכות, מצוינות ומנהיגות ע"ש אילן ואסף רמון


להאזנה לתוכן:

הצעיר האשדודי המוכשר, מתן פרידמן, הוא לא רק ג'ודקא מצטיין וחובש מתנדב מצטיין במד"א. כעת מתברר שהוא גם מצטיין בתחום לימודי הפיזיקה והאלקטרוניקה. ביום שני השבוע הוא קיבל אות למצוינותו במשכן הכנסת. רק עוד 7 צעירים מכל הארץ זכו לקבל ביחד איתו את האות... בהחלט כבוד!

בטקס חגיגי שהתקיים אתמול (ב') במשכן הכנסת, העניקו חה"כ מאיר שטרית, שר המדע והטכנולוגיה פרופ' דניאל הרשקוביץ מנכ"לית תעשיידע אביבה מישאל ורונה רמון את האות לאיכות, מצוינות ומנהיגות על שם אילן ואסף רמון לשמונה בני נוער מצטיינים במדעים ובתרומה למען הקהילה, ארבעה מהם תלמידי מחוז הדרום. בין התלמידים נמצא גם מתן פרידמן, מקיף א', אשדוד (מרחיב לימודי פיזיקה ואלקטרוניקה).

"אות רמון" הוא פרויקט מטעם משרד המדע והטכנולוגיה, עמותת תעשיידע וקרן רמון. התלמידים בפרויקט נבחרו על-פי הישגיהם הלימודיים, פעילותם החברתית וההתנדבותית בבית הספר ובקהילה ואישיותם האיכותית. מטרת התכנית היא ליצור קהילת בוגרים איכותית המורכבת מזוכי אות רמון אליה יצטרפו כל שנה זוכי אות נוספים, ויחד ימשיכו לקדם פרויקטים חשובים בקהילה וברחבי הארץ. כל זוכה מקבל מלגה לארגון אירוע למען הקהילה שלו. במקביל עוברים סדנאות וסיורים לאורם של אילן ואסף רמון.

רונה רמון אמרה בטקס: "בכל שנה אנו זוכים לבחור את שמונת הנבחרים שלנו שלובשים כאן חולצה עם כיתוב של 'ילדי רמון' שממיסה את לבי. הילדים נותנים מעצמם ,מהכוחות שלהם ומהעוצמות ומעבירים את זה הלאה כל אחד במעגלים שלו. בכל אחד מכם טמון משהו מאילן ומאסף ולכן אני מרגישה מחוברת אליכם". 

חה"כ מאיר שטרית, שנתן את החסות לאירוע אמר לזוכים: "אתם מוכיחים שאפשר להיות גם חנון וגם יפה בשפה של היום. אפשר גם ללמוד פיזיקה ואסטרופיזיקה, גם לתת יד למי שזקוק, וגם לבלות עם חברים".

מנהלת מחוז הדרום במשרד החינוך, עמירה חיים, ציינה כי "אני גאה ושמחה מאד לנוכח זכייתם, אך לא מופתעת מכך שמחצית מהזוכים הם תלמידי מחוז הדרום, כי מחוז הדרום מייחס משמעות ערכית נרחבת לנושא התרומה לחברה ולקהילה ומכאן צמחה גם תעודת הבגרות החברתית. כבוד גדול למחוז הדרום!"

מתן פרידמן, תלמיד מקיף א' באשדוד, מזוכי אות רמון: "זכינו לקחת חלק בפרויקט מדהים. אילן ואסף רמון ייצגו ערכים של מצוינות, אחריות ונתינה. מעטים האנשים שמצליחים להגשים את הערכים הללו כפי שהם עשו זאת. לכל אחד משמונת ילדי רמון יש סיפור חיים אחר, אך האחריות החברתית ואהבת הארץ משותפת לכולנו. הגענו מכל רחבי הארץ, אך פרויקט ילדי רמון איחד אותנו וגרם לנו להאמין כי ביחד השמיים הם הגבול. אני בטוח שעוד נשמע על כל אחד מילדי רמון, והניסון שקיבלנו פה ישרת אותנו כל החיים".

ראש העיר נפגש כבר לפני כחודש עם מתן פרידמן  לאחר שהתבשר על קבלת הפרס. במהלך הישיבה ולאחר שיחה עם מתן אשר תיאר בפניו את היותו גם ספורטאי מצטיין אשר מתחרה בכל העולם וזוכה להישגיים ברמה בנילאומית ,ביקש ראש העיר מראש מנהל החינוך  לבחון את האפשרות לסייע למתן בהוצאות התקציבאיות הכרוכות בנסיעות להשתתפות בתחרויות בחו"ל . בעיריית אשדוד ישנו קריטריון תמיכה לתלמידים מצטיינים וספורטאים מצטיינים .

לאחר בחינה של הדברים ולאחר שמתן הציג את התעודות הוחלט במנהל החינוך לסייע למתן . לפניי כחודש טס מתן להשתתתפות בתחרות באירופה וזכה למימון של 80 אחוז מהנסיעה. ראש העיר הדגיש את החשיבות בתמיכה ובסיוע לתלמיד מצטיין וספורטאי מציין אשר מהווה דוגמא לנוער וכן מביא כבוד לאשדוד ולמדינת ישראל .

ראש העיר, ד"ר יחיאל סרי : "אני שמח לברך אותך על זכייתך באות המצוינות ע"ש אילן ואסף רמון ז"ל, ולהודות לך מקרב לב על פעילותך ההתנדבותית החשובה במד"א, ועל כך שהינך מייצג בכבוד את העיר אשדוד בהיותך ספורטאי מצטיין שזכה שלוש פעמים באליפות ישראל בג'ודו. העובדה שזכית בקבלת אות רמון אשר מוענק רק לשמונה תלמידי תיכון על היותם מובילים ומנהיגים מלידה, מלמדת על האיכויות הרבות שלך ועל רצונך להיות שותף להובלת שינויים חברתיים.השתתפותך בתכנית לאיכות, מצוינות ומנהיגות ע"ש אילן ואסף רמון ז"ל, מציבה בפניך אתגר חינוכי מתוך מגמה ליצור תרבות של מצוינות בקרב בני הנוער בישראל. אני משוכנע שהזכייה החשובה והידיעה כי מעריכים ומוקירים את העשייה החברתית וההתנדבותית שלך, תפתח בפניך בעתיד אפשרויות נוספות להשפיע על החברה.



 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה