ארגון הקבלנים דורש לתת במכרזים העדפה לקבלנים המאוגדים בו


להאזנה לתוכן:

מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה, שלומי בן עזרי: "גם אם הקבלנים שלנו לא מגישים את ההצעה הכי זולה במכרז, הבנייה מסתיימת במועד הדרוש ובאיכות הראויה, כך שבסופו של תהליך למשלם המסים זה עולה פחות"

מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה, שלומי בן עזרי, פנה במכתב אל העומדים בראש מזמיני העבודות בעירית אשדוד וחברותיה העירוניות, וציין כי "מבדיקה שערך ארגון הקבלנים באשדוד עולה כי ברוב המקרים בהם נוצר עימות בין מזמין עבודה בעיר לבין הקבלן אודות חוסר שביעות רצון מביצוע העבודה, הרי שמדובר בהתקשרות עם קבלן שאיננו חבר ארגון הקבלנים במחוז השפלה. ההתקשרות עם חברי הארגון לביצוע עבודה מסתיימת לרוב בביצוע מקצועי, מיומן, העומד בתקנים ובלוחות זמנים. במרבית המקרים שבהם מזמיני העבודה מטעם עיריית אשדוד, קרי העירייה והחברות הכלכליות הסמוכות לה, תובעים קבלנים, הם אינם חברים בארגון". 

שלומי בן עזרי מציין כי שביעות הרצון מעבודה המבוצעת ע"י קבלן שהוא חבר ארגון נובעת משתי סיבות מרכזיות: האחת, חבר ארגון המשתייך לקבוצה איכותית של קבלנים לא יכול להרשות לעצמו לפעול שלא לפי החוקים התקנות והנוהל המקובל, ולפיכך נמנע הוא מעימותים ומבצע את העבודה בהתאם לחוקים, לתקנות ולתקנים. הסיבה השנייה, קבלן החבר בארגון עובר שתי ועדות "קבלת חברים", האחת בארגון המקומי והשנייה בהתאחדות הארצית. סביר כי חברי הארגון הזוכים לקבלת מידע מקצועי באופן סדיר, לימי עיון, להכשרות, לקורסים מקצועיים וכד' יפעלו בהתאם לנדרש. ביצוע עבודות בהתאם לתקנים והנהלים עשוי להניב תוצאות טובות ואיכותיות.

בן עזרי ממליץ למצוא את הדרך החוקית והמתאימה להעניק העדפה מכוונת לקבלנים שהינם חברי ארגון הקבלנים באשדוד, ובכך להבטיח ביצוע איכותי, עמידה בלוחות זמנים וכמובן גם חיסכון לקופה הציבורית.

"כשכל זה מתווסף ל'עניי עירך קודמים'", סיים בן עזרי את דבריו, "הרי שבוודאי כדאי ומומלץ לנהוג כך". 



 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה