אחרי שהושקעו בו מיליונים: בעיריית אשדוד מתכוונים למצוא מקום חלופי לחוף הנפרד (הדתי)


להאזנה לתוכן:

שנתיים אחרי שהושק החוף הנפרד המושקע באשדוד, בעיריית אשדוד הקימו ועדת היגוי להעברת החוף הנפרד ממקומו הנוכחי. הקמת הועדה הוקמה לאחר התנגדות רבנים לאשר את החוף, בטענה שאיננו צנוע די. בין השאר בוחנים בעירייה להעביר את החוף מדרום לחוף ט"ו, היכן שבעבר הייתה כוונה להקים כפר נופש לחרדים

מיליוני שקלים הושקעו בשדרוג החוף הנפרד באשדוד. במקום הוקמו לפני כשנתיים מלתחות ומבנה חוף מפוארים מאוד, הוקמו גדרות עץ מיוחדים ושודרגה החניה במקום. החוף הנפרד באשדוד משך אליו אלפי חרדים מכל קצוות הארץ, אשר הגיעו למקום בהסעות מאורגנות.

אלה שלמרות החוף המושקע הרבנים לא מיהרו לתת לו הכשר, ורק לאחר שידרוגים כאלה ואחרים, הסכימו הרבנים לתת את ההכשר. השנה שוב התנגדו רבנים לאישור החוף והיו אלה דווקא רבני ש"ס שהביעו התנגדות לתת הכשר לחוף.

חלק מהטענות מדברות על כך שבשנתיים האחרונות הפך החוף הנפרד לפחות צנוע, בגלל הגולשים וגם בגלל האנשים המבצעים הליכה לאורך הטיילת, ושלטענת החרדים, הדבר מהווה מכשול לאישור החוף.

כאן המקום לציין שלפני שנתיים היה זה השר אלי ישי, שר הפנים מש"ס שהגיע לחנוך את החוף הנפרד לפתוח את עונת הרחצה באשדוד (התמונה מצורפת).

בעיריית אשדוד הקימו כאמור ועדת היגוי, שתפקידה למצוא מקום חלופי אליו יועבר החוף הנפרד. ועדת ההיגוי כוללת את מנכ"ל העירייה, ראש מינהל התפעול ונציגים של המגזר החרדי. אחד המקומות החלופיים, שנראה כעת הריאלי ביותר, הוא הקמת החוף הנפרד החדש מדרום לחוף ט"ו. באותו האזור היה תכנון בעבר להקים כפר נופש למגזר החרדי / דתי, אך התוכנית בסופו של דבר לא יצאה אל הפועל.

החוף הנפרד שקיים כיום, עם הקמת החוף הנפרד החדש, יהפוך לחוף לכלל הציבור, והגדרות שהוקמות סביבו צפויים להיות מועברים אל החוף החדש.
 
רבני ש"ס במסמך התנגדות לחוף הנפרד באשדוד:


השר אלי ישי מש"ס חונך את החוף הנפרד לפני שנתיים:
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה