המצילים באשדוד הצילו צבת ים מסוג נדיר שהסתבכה ברשת דיג


להאזנה לתוכן:

דמות שנראתה טובעת לאחר שהסתבכה ברשת דיג מול החוף הדרומי באשדוד, הקפיצה את המצילים. הם מיהרו לחתור למקום, בעודם חושבים שמדובר באדם טובע. רק שצללו למים התברר להם שמדובר בצבת ים שהסתבכה ברשת הדיג. המצילים חילצו את הצבה מהרשת והצילו את חייה. אנשי רשות הטבע והגנים הפתיעו את המצילים כאשר סיפרו להם שהם הצילו צבת ים מסוג נדיר

אירוע דרמטי ולא שגרתי אירע בחוף ט"ו – החוף הדרומי של אשדוד. צ'רלי רמון (מנהל תחנת ההצלה), אילן קוקוזשוילי וישראל ביטון(המצילים) זיהו מצוקה בלב ים, כאשר הבחינו כי מישהו הסתבך בין רשתות הדיג. חתירה מהירה על גבי החסקה הביאה שניים מהם אל קרבת האירוע, כשהשלישי משקיף עליהם מן החוף.

כשהתקרבו השניים אל זירת האירוע, הם הבחינו בודאות כי ה"מישהו" הזה הוא לא אחר מאשר צב ים גדול. צב הים שהסתבך בין חוטי הרשת, נקלע למצוקת חיים וכבר היה בסכנת טביעה, אלמלא ההיחלצות המהירה של צמד המצילים אשר הצליחו לשחרר את הצב מהרשת ולהעלותו אל סירת ההצלה.

הצב, תשוש ומבוהל, הובהל אל החוף וטופל ע"י המצילים בתחנת ההצלה. בתוך כך הוזעקו אנשי רשות שמורות הטבע שהיו באותו רגע בכנס מקצועי בשפיים, ועד להגעתם עטפו המצילים את הצב והקפידו לצנן את גופו.

"מהר מאוד הבנו שמדובר בצב גדול שנמצא במצוקה, אך לא ידענו לקבוע באיזה סוג מדובר" אמרו המצילים והודו כי "רק כעבור מספר שעות של טיפול מסור, ורק לאחר שהצב יצא מכלל סכנה, הבחנו שמדובר בצב מזן די נדיר לאזור".  ההפתעה הנוספת היתה כאשר הגיעו אנשי שמורת הטבע וקבעו: זה לא הוא זו היא!  מדובר בצבה ולא בצב כאמור.

נראה שהצבה הנדירה עשתה את דרכה אל החוף להטלת ביצים, אלא שתוכניותיה הסתבכו ברשת. מששבה לאיתנה וכבר נראה שהיא בריאה וחסונה, היא שוחררה אל הים בציפייה כי עוד תשוב להטיל את ביציה בחוף.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה