יחימוביץ': "נתניהו יקצץ 1.3 מיליארד מהרשויות המקומיות


להאזנה לתוכן:

ראש הממשלה מתכנן קיצוץ של שבעה עד עשרה אחוזים מתקציב רשויות מקומיות הנחשבות כרשויות חזקות , כגון העיר אשדוד – כך חושפת ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ' ומזהירה כי נתניהו יפגע קשות בערים אלו:"נתניהו מייצר עוד ועוד הוצאות למעמד הביניים. משמעות הקיצוץ היא שרוב משקי הבית, אשר ממילא כורעים תחת הנטל, ייאלצו בעקבות הקיצוץ לשלם עוד מכיסם על שירותים שמגיעים להן בדין וממומנים על ידי המסים שהם כבר משלמים.

מדובר בקיצוץ של בין שבעה לעשרה אחוזים בתקציב השוטף של הרשויות. 

על פי הפרטים שחושפת יחימוביץ׳ יחול הקיצוץ על הערים המרכזיות בישראל שבהן מתגוררים בפועל רוב אזרחי המדינה: אשדוד, תל אביב – יפו, חיפה, ירושלים, באר שבע, חדרה, אשקלון ועוד.
הדבר יפגע אנושות בשרותי החינוך, הרווחה ובשירותים המוניציפאליים של הערים.

יחימוביץ יו"ר העבודה מזהירה: "נתניהו מייצר עוד ועוד הוצאות למעמד הביניים. משמעות הקיצוץ היא שרוב משקי הבית, אשר ממילא כורעים תחת הנטל, ייאלצו בעקבות הקיצוץ לשלם עוד מכיסם על שירותים שמגיעים להן בדין וממומנים על ידי המסים שהם כבר משלמים.
נתניהו מתווה את מדיניותו לריסוק חברתי שהוא ההיפך הגמור מצדק חברתי.
צעדיו של נתניהו יעלו באופן דרמטי את ההוצאה הפרטית על חינוך, יגרמו למשפחות מהמעמד הבינוני והנמוך להוצאות אדירות על חינוך ולמעשה יגדילו בצורה ניכרת את הפערים החברתיים בישראל".

הרשויות המכונות "איתנות", כמו אשדוד, ת״א, חיפה ועוד, אשר כבר כעת נמצאות בתת-תקצוב של המדינה, יקוצצו עוד,  זאת כדי "לתעדף" רשויות חלשות.
הרשויות ״האיתנות״ ייאלצו לקצץ את שירותי החינוך, הרווחה ותחומים נוספים, או לחילופין להכביד באופן קיצוני את נטל המסים על אזרחי העיר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה