רכבת נוסעים פגעה באוטובוס סמוך לאשדוד (גלריית תמונות)


להאזנה לתוכן:

רכבת פגעה במשאית סמוך לאשדוד,בצומת ניצנים. לאחר שהוכרז על אירוע רב נפגעים וכוחות הצלה גדולים הגיעו למקום, הסתבר שבנס רק 10 פצועים קל באירוע. תמונות באדיבות אפי אליאן

עשרה פצועים קל בהתנגשות הבין רכבת לאוטובוס באזור צומת ניצנים. שבעה מהפצועים  פונו לבית החולים והיתר טופלו במקום. המשטרה חוקרת את האירוע ועדין אין מסקנות לסיבת התאונה.

האוטובוס יצא מכביש 4 מיישוב ליד ניצנים. מחקירת הזירה עולה כי המחסום מורד, כך שלא ברור כיצד האוטובוס עבר אותו בדרך למפגש עם הרכבת. העדים לא הבחינו בתקלה כלשהי במחסום הרכבת. על פי העדויות - האוטובוס נפגע בחלקו האחורי והתהפך. 


100 נוסעי הרכבת  המבוהלים הועברו לרכבת חלופית. בעקבות התאונה נוצר פקק כבד בצומת אשכולות ליד ניצנים. הרכבות עמדו ורכבי הצלה הגיעו  ללא הפסקה לזירת האירוע ומיד לאחר סריקה ראשונית התברר שהם נשארו חסרי תעסוקה.

כעשרה פצועים קל עד בינוני מטופלים, מרביתם במקום ולא יזדקקו לפינוי. מי שזקוק לפינוי יפונה לבית החולים ברזילי באשקלון".

במשך שנים מתלוננים במועצה על בעיות בטיחותיות קשות בצומת ובמפגש המסילה והכביש. כאשר שני אוטובוסים מגיעים יחד לכיוון הצומת, כאשר אוטובוס אחד עוצר בתחנה - השני מחויב לעלות על המסילה בלית ברירה. (כי לא יכול להישאר באמצע הצומת הסואן). זהו צומת עמוס שבו משתמשים חיילים המגיעים לבסיס, תושבי ניצן, ומי שנוסע לחוף. במסגרת תוכנית המתאר של הבאת מפוני גוש קטיף לניצן, אישרה הממשלה כבר לפני שבע שנים הפרדה מפלסית של הכביש והמסילה, התוכנית אושרה אבל לא תוקצבה. לפני שלושה ימים ביקר במקום שר התחבורה, אתמול ביקר במקום מנכ"ל המשרד, והבטיחו כי הם מתחילים בתכנון מחדש של הצומת.
 
שר התחבורה ישראל כ"ץ, מינה ועדת בדיקה לחקירת תאונת הרכבת ליד ניצן. הוועדה אמורה להגיש את המלצותיה בתוך שבוע. בראשה יעמוד ראש אגף רגולציה רכבת במשרד התחבורה, המהנדס משה יצחקי.



צילומים: אפי אליאן - כל הזכויות שמורות לצלם. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה