הסלמה בדרום: צה"ל תקף בכירים בג'יהאד העולמי. התראות חמות לירי לכיוון הערים הגדולות


להאזנה לתוכן:

רקטה פגעה ישירות בבית ביישוב שדות נגב. איש לא נפגע.
מוקדם יותר חיסלו צה"ל והשב"כ סייען של מחבל שהיה מעורב במתקפת הטרור בגבול מצרים. המחבל עצמו נפצע קשהכלי טיס של צה"ל ביצע חיסול ממוקד בשעת הצהריים, באזור רפיח. מדובר במחבלים בכירים מאוד מהג'יהאד האיסלאמי והחמאס. הירי אל עבר הישובים הקרובים לגדר ממשיך. בעקבות החיסול, מאיימים ארגוני המחבלים בהגדלת טווח הטילים, אפילו מעבר לאשדוד.
הפלסטינים ברצועת עזה שיגרו ביומיים האחרונים כ-70 רקטות ופצצות מרגמה לעבר שטח ישראל, 26 מהן ביממה האחרונה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת ששיגרו פלסטינים בעזה לכיוון העיר נתיבות
באשדוד ימשיכו גורמי הבטחון לעקוב אחרי ההתפתחויות ועדכונים שוטפים על המצב יעלו באתר אשדוד נט

בפעולה משותפת של צה"ל והשב"כ באזור רפיח שבדרום הרצועה, אותרה ונפגעה חוליית טרור, שלפי הצבא, היא זאת שביצעה את הפיגוע בגבול מיצריים והרגה את החייל הישראלי סאיד פשאפשה. לפחות מחבל אחד המזוהה עם הג'יהאד העולמי נהרג בצהריים (יום ד') .

מצה"ל נמסר כי בתקרית נפצע קשה בכיר בג'יהאד העולמי ועוזרו נהרג משיגור טיל מכלי טיס של חיל האוויר.

כלי תקשורת פלסטינים מדווחים כי ההרוג בעזה הוא ככל הנראה ראלב ארמילאת, תושב רפיח בן 21. ארמילאת הוא פעיל בכיר בארגון ג'יהאד עולמי שמזוהה עם אל-קאעדה- "מועצת השורא של המוג'אהידין בבית המקדש". מדובר בארגון שנטל אתמול אחריות על הפיגוע בגבול ישראל-מצרים.

כ-70 רקטות ופצצות מרגמה שוגרו לעבר שטח ישראל, 26 מהן ביממה האחרונה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת ששיגרו פלסטינים בעזה לכיוון העיר נתיבות.
 היום 
דווח על 3 נפגעות חרדה, שרפה, נזק נגרם לבית אריזה וכאמור בית שנפגע ישירות.


אמש, 11 שוטרי מג"ב נפגעו מנפילת רקטה במועצת חוף אשקלון. מצבו של אחד מהם קשה, האחרים נפגעו קל. מיום שלישי בצהריים התפוצצו למעלה-50 רקטות ופצצות מרגמה בשטחי ישראל.  אתמול נהרגו שישה מחבלים מאש צה"ל (ובסה"כ 11 מאז יום ראשון). הרגיעה לא נראית באופק. ולכל הפונים אלנו בנושא הלימודים וכיפת הברזל...כן הלימודים כרגיל היום וכן כיפת ברזל נמצאת בעיר במלוא מוכנותה.במרחבים מוגנים. 



תא"ל במיל' משה (צ'יקו) תמיר: "אנחנו רחוקים ממבצע בעזה"

 "אנחנו עדיין רחוקים מפעולה גדולה בעזה", העריך הקצין הבכיר לשעבר, "בעיניי, לחמאס אין אינטרס לדרדר כרגע את המצב למבצע של צה"ל. אני מאמין שיהיו תקיפות וסיכולים ממוקדים, והחלפת מהלומות. בסופו של דבר האירועים יסתיימו בהפסקת אש כזו או אחרת. חמאס מתחזק, אך זו גם נקודת התורפה שלו: ככל שהוא יותר משתלט, יש לו יותר אחריות על הנעשה".

עזה: "לא נשתוק בתגובה לתקיפות האויב"

המצב בעזה נפיץ במיוחד, כשגם הבוקר כל הארגונים החמושים נמצאים בכוננות מוגברת מחשש להתקלחות עם צה"ל. לזירה חוזר שחקן חדש ישן - הזרוע הצבאית של חמאס. 

החמאס ספג בסבב האלימות הקודם ביקורת חריפה בגלל שאנשיו ישבו על הגדר - צה"ל מסיבותיו עימו, תקף ישירות מוצבים ומחסנים שבשליטת החמאס. כך שהפעם הם מצטרפים להסלמה.

העדות ההתנגדות העממיות מגיבים. "לא נשתוק בתגובה לתקיפות של האויב - נגיב עין תחת עין, ראש כנגד ראש, והפצעים יהיו עונשם", הבהיר דובר הארגון. 

במערכת הביטחון הוחלט להרחיב את ההגנה על היישובים בקו האש. הלילה הוצבה מערכת כיפת ברזל סמוך לנתיבות - הפעם הראשונה שבה מגנות במקביל ארבע סוללות על תושבי הדרום.

4 כיפות ברזל נפרסו באזור

כבר אתמול הוחזרה לשטח סוללה שלישית של מערכת ההגנה מרקטות, שהוצבה ליד באר שבע והצטרפה לשתי הסוללות הפרוסות סמוך לאשקלון ואשדוד. כמה שעות לאחר מכן נפרסה לראשונה סוללה רביעית של כיפת ברזל ליד נתיבות

 

אשדוד נט מדווח מאז יום שני באופן שוטף על האירועים בדרום, וימשיך לדווח על כל התפתחות באירועים. לפי שעה, באשדוד העלו גורמי הביטחון את רמת הכוננות, אך עדיין אין הנחיה על סגירת מקומות הומי אדם או ביטול לימודים.

דיווחים נוספים בהמשך... 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה