למרות בית המשפט החדש שבבניה באשדוד - תיקי תעבורה ידונו רק באשקלון


להאזנה לתוכן:

באשדוד הולכת ונשלמת מלאכת בנייתו של היכל המשפט החדש בעיר, אך כעת מתברר שלמרות ההשקעה האדירה בשדרוג מערכת המשפט בעיר, תיקי תעבורה של תושבי העיר והסביבה ידונו בבית המשפט באשקלון בלבד. תושב אשדוד: "גרוע מאוד, בושה, זה יביא לטרטור". גם ראש העיר אשדוד מתנגד לסידור החדש

 כל תיקי התעבורה של מרחב לכיש הכוללים את אשדוד, המושבים, קרית גת וגם אשקלון, יטופלו בעוד מספר חודשים רק בבית המשפט לתעבורה באשקלון, זאת על פי החלטת הנהלת בתי המשפט. הדבר נחשף הבוקר על ידי דור גפני - כתב רדיו דרום 101.5.

ההחלטה של הנהלת בתי המשפט תגרום, כך מסתמן, לטרטור אזרחים, שוטרי תנועה ועורכי דין רבים, אשר כולם ייצטרכו להגיע עד לאשקלון ולא לבית המשפט הקרוב למקום מגוריהם. אם לא די בכך, לשכת התנועה של מרחב אשדוד דווקא יושבת באשדוד, בה גם נמצאים התובעים, כך שהחלטת בתי המשפט תגרום לבזבוז זמן משווע בדרכים עבור כל מי שייטרך להגיע אליהם.

גורם במערכת בתי המשפט הסביר שהרפורמה תוכל לייעל את הדיונים ולשפר את השירות. תושב אשדוד שלא משתכנע מההסבר אומר: "זה גרוע מאוד. זאת בושה, זה עלבון. אתה לא יכול לטרטר עיר שלמה לאשקלון. אם בן אדם עומד לדין אז גם ככה הוא יכול לקבל עונש. אז למה להעניש אותו עוד פעם בטרטורים? הרי משפט תעבורה יכול להימשך הרבה זמן ולכלול הרבה דיונים ואת זה אני אומר לך בתור מי שהתנסה בזה. אבל מעבר לזה, יש פה עניין נוסף. זה אומר שאשדוד לא על המפה ואשקלון דווקא כן. הרי אשדוד היא העיר הגדולה".  

דוברת מערכת בתי המשפט, עו"ד אילת פילו, מסרה בתגובה: "דיונים בתיקי תעבורה של אשדוד וקרית גת ירוכזו בהיכל המשפט החדש באשקלון אשר יחנך ככל הנראה בשנת המשפט הבאה. הקמת בימ"ש מרכזי לתעבורה נועדה לייעל את שמיעת הדיונים ולשפר את השירות לציבור המתדיינים. במתקן החדש ישהו דרך קבע 3 שופטי תעבורה ולצידם תפעל מזכירות ייעודית ומורחבת וכן אזורים למפגש של הנאשמים עם עורכי דינם באופן שיכבד את האזרחים הנדרשים לעמוד לדין".  

גם ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, מתנגד להחלטה לסגור את בית המשפט לתעבורה בעיר: "ביקשתי שיקשרו אותי עם מנהל בתי המשפט הנכנס, השופט שפיצר, ובכוונתי לקבול בפניו על כך. אנסה לשנות את ההחלטה כי היא לא מקובלת עליי. אשדוד היא עיר גדולה ומרכזית יותר, לא הגיוני להוציא ממנה כל מיני פונקציות ולהעביר לערים אחרות, מה גם שמבנה בית המשפט בעיר עובר הרחבה משמעותית".  
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה