תעלומה: מהו החפץ הזוהר שטס בשמי אשדוד והארץ? צפו גם בוידאו


להאזנה לתוכן:

אזרחים רבים התקשרו למוקדים של המשטרה ומד"א ודיווחו על חפץ זוהר ואחריו שובל עשן, שטס בשמיים מעל שמי אשדוד ובמקומות שונים ברחבי המדינה.
בצה"ל ציינו כי לא ידוע על פעילות אווירית באזור וטענו כי יתכן שמדובר בתופעת טבע נדירה.
הערכות אחרות אומרות כי מדובר בטיל בליסטי ששוגר ברוסיה ויצא משליטה.
שובל האור נראה גם בארמניה, טורקיה, קפריסין, לבנון, ירדן ומדינות נוספות באזור.

אזרחים רבים מאשדוד ומכל רחבי האזור פנו למוקד 100 ודיווחו כי ראו עצם מאיר בשמים. גם במוקד 101 של מגן דוד אדום דיווחו כי התקבלו פניות רבות על החפץ הזר שנראה מפיץ אור שטס ברחבי שמי הארץ.צילום שמיר לוי


אופק אמסלם: "שיחקנו כדורגל, אני ועוד חברים, ופתאום ראינו בשמיים אור שעולה בשמיים ואז הפך לספירלה ונעלם

מקסים גוטקובסקי: "זה היה כדור זוהר עם פס אור רחב שיצא ממנו ואז הכדור עצמו התחיל להסתובב ונעלם וסימן של זה נשאר צילום משטרת ישראלבאוויר עוד מלא זמן

צילום נתן לוי

טלי חיזמי כתבה בעמוד הפייסבוק של חדשות 10: "נסעתי בכביש החוף, ומזרחה אלינו הבחנו בנקודת אור שנראתה כמו פנס מאיר
ככל שהתקרבנו, נקודת האור נעלמה ונשאר רק שובל    שנראה כמו עשן

 

מפיקוד צפון נמסר כי לא יודע על פעילות צה"ל באזור, וכעת נבדק האם חיל האוויר קשור צילום נירית מהדוביץלאירוע. מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדיווחים כי אחרי בדיקה שנערכה -"לא מכירים בצה"ל חדירה לתחום האווירי של ישראל ולא זיהינו חפץ באוויר". גורמים בצה"ל אמרו שייתכן שמדובר בתופעת טבע נדירה

 טיל בליסטי רוסי?

יו"ר האגודה הישראלית לאסטרונומיה, מנהל מצפה הכוכבים בגבעתיים, אמר כי ייתכן מאוד שמדובר בניסוי של טיל בליסטי. "הוא כנראה יצא משליטה, הסתחרר והשברים שלו בתוספת של הדלק - זה מה שראו. זה היה בגובה של 200-300 ק"מ ולכן ראו אותו במקומות רבים". 

נורווגיה 2009

 הדיווחים של האזרחים מזכירים תופעה דומה שהתרחשה בנורבגיה ב-9 בדצמבר 2009. גם אז דיווחו אלפי אזרחים על ספירלה זוהרת בשמיים ועל שובל עשן או ערפל. מדענים ומומחים התקשו להסביר מה המקור לתופעה, וסברו כי מדובר בניסוי כושל בטיל.

ההערכות  לגבי התופעה שתועדה כאן הלילה, סמוך לשעה 20:45 הן שמדובר בשובל אור של טיל בליסטי רוסי, שככל הנראה אירעה בו תקלה.
סוכנות הידיעות הרוסית "נובוסטי" ציטטה את משרד ההגנה במוסקבה, שאישר כי אכן שוגר טיל מאזור אסטרחן שבמרכז המדינה, אך טען כי מדובר דווקא בניסוי שהוכתר בהצלחה.
שובל האור נראה גם בארמניה, טורקיה, קפריסין, לבנון, ירדן ומדינות נוספות באזור.

 כך זה נראה בנורבגייה ב2009


צילם משה תשובה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה