למרות התראות לירי טילים לא נראית הסלמה באופק


להאזנה לתוכן:

למרות ההתראות על ירי לכיוון ישראל, נראה שלאף אחד מהצדדים אין עניין בהסלמה.
גם צה"ל תגובת צה"ל למקרה הוכיחה שכולם מגיבים כפי שמצפים מהם ונמנעים, לפחות בתקופה זו, מסיבוב הסלמה נוסף.
שוב יהיו אזעקות? לא נראה סביר לעת עתה

היה נראה שהסתננות המחבל וחייל גולני שנהרג, יצרו הסלמה מחודשת באזור. אך נראה שהכול נרגע והצדדים משתדלים לא להבעיר את האזור.

הסתננות המחבל:

לאחר שמחבל להגיע לגדר, לחתוך אותה ולחדור לשטח ישראל. הוא פתח באש והרג את החובש הפלוגתי, בן 20. לוחמי גולני הצליחו לחסל את המחבל. בעקבות התקרית צה"ל פעל בעזה, על פי דיווח שעדין לא אומת, שלושה מחבלים נהרגו מאש צה"ל. 2 פצמרים נורו לעבר מועצה אזורית אשכול והתפוצצו בשטחים פתוחים.כוח מחטיבת גולני שהוזעק למקום זיהה את המחבל החמוש, שפתח באש לעבר החיילים והרג אחד מהם. ההרוג הוא החובש הפלוגתי, שהוזנק כחלק מהצוות של המ"פ, הודעה נמסרה למשפחתו. אין נפגעים נוספים בקרב חיילי צה"ל.

 בחילופי האש הצליח כוח גולני לחסל את המחבל. במקביל, כוחות שריון פתחו בתגובה באש. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי הלוחמים מנעו פיגוע. כאן חדר המחבל את הגדר

"צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובכוחות הביטחון ויפעל נגד כל גורם שמפעיל טרור נגד ישראל", אמרו בצה"ל והבהירו כי חמאס, השולט בעזה, הוא הכתובת ועליו האחריות.

עדי ראייה פלסטינים אמרו שסמוך לגבול המצרי, כוחות צה"ל הטילו פצצות עשן, בזמן שמסוקים נחתו באזור.  
מקורות פלסטינים אף דיווחו כי בשעות הבוקר המוקדמות ירו כוחות צה"ל מספר פגזים לעבר שטחים פתוחים, מזרחית לעיר חאן יונס שבדרום הרצועה.
וכי מסוקי קרב ומטוסים ללא טייס חגים באזור, ומדי פעם יורים המסוקים צרורות לעבר מבואות שכונת פראחין, שנמצאת אף היא מזרחית לחאן יונס. פיצוץ עז נשמע באזור בשעות הבוקר.

בתקופה האחרונה אירעו  מספר ניסיונות חדירה מצידם של שוהים בלתי חוקיים וכמה מחבלים התקרבו לגדר, אך מקרה מסוג זה - בו מחבל חתך את הגדר וחדר לשטח ישראל - הוא חריג מאוד.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה