חיים שייב: תפקיד ציבורי אינו תחביב לשעות הפנאי


להאזנה לתוכן:

"יו"ר המרחב לא יכול לשמש גם סגן ראש עיר וגם יו"ר מרחב ההסתדרות. מדובר בתפקיד עם עמדות ציבוריות ולא בתחביב של איסוף בולים", כך אמר היום חיים שייב, יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד בהתייחס למועמדותו של ליאון בן לולו, ערב הבחירות שיתקיימו מחר

חברי ההסתדרות, מתוכם כ-18 אלף מאשדוד, זכאים להצביע מחר (יום ג 22.5) בקלפיות שהוצבו במקומות העבודה הגדולים ובמתנ"סים ברחבי העיר ובתוך יומיים יידעו מי נבחר לראשות ההסתדרות, מי ליו"ר נעמ"ת, מי ליו"ר המרחב ומי ליו"ר נעמ"ת במרחב. בבחירות הקודמות לפני כחמש שנים שייב התמודד מול בן לולו וזכה בכ-80 אחוזים מהקולות.


שייב: "יכולתי להיות כיום במסלול שליאון מצוי בו ובעמדה שהוא מצוי בה. בקדנציה הקודמת הופנו אלי הצעות להשתלב ברשימות למועצת העיר במקומות הגבוהים ביותר וסירבתי בנימוס, כי אני חושב שיו"ר מרחב זה תפקיד במשרה מלאה ועם אחריות מלאה".

עוד מציין שייב כי "כשאתה מבקש את אמון הציבור אתה אומר לעובדים: תבחרו בי,  אשרת אתכם בתחום הספציפי הזה, כל האנרגיות שלי יהיו מופנות למטרה הזאת. כשאתה מגיש מועמדות למרחב אתה למעשה אומר לציבור שאני רוצה להיות זה שיוביל עם הצוות שלו להגנה ושמירה על זכויות העובדים ולשיפור תנאי העבודה שלהם".  

שייב נמצא בהסתדרות ב-20 השנים האחרונות, בין היתר שימש כמחזיק תיק נמל אשדוד, כיהן כיו"ר האיגוד הארצי העוצמתי ביותר כמחזיק תיק התחבורה כולל נמלים, רכבות ותחבורה וב-5 השנים האחרונות כיו"ר הנבחר במרחב.

בבחירות הקודמות שיעור ההשתתפות במישור הארצי לא הגיע ל-30 אחוזים ובאשדוד מעל ל-40 אחוזים. שייב מקווה שהפעם שיעור ההצבעה יגיע ל-50 אחוזים.

שייב, בן 47, שגדל ברחוב יוספטל ברובע ב' ליד השוק באשדוד, למד כלכלה באוניברסיטת ת"א, ולדבריו כבר אז שאל את המרצים שלו מדוע כל המודלים הכלכליים מתייחסים למקסימום רווח בחברות ואין בהם כל התייחסות לתנאי העסקה של העובדים באותן חברות. הוא לא קיבל תשובה אבל לאחרונה זכה להרצות בפקולטה למינהל עסקים בירושלים ושאל את הסטודנטים ה'מורעלים' בקפיטליזם, האם חשבו פעם איפה העובדים בכל הסיפור הזה?

שייב: "אני חושב שבמדינה שחיה על חרבה ונאלצת לשמר את מיטב בניה לטובת ההגנה על המדינה, אנו צריכים שתהיה לנו קודם כל חברה בריאה שתושביה רוצים לחיות פה כשהמבחן היחיד הוא המבחן החברתי".

שייב קורא לעובדים לבוא ולהצביע כדי לחזק את המנדט של ההסתדרות מול המעסיקים כי לדבריו אנו צפויים למאבקים קשים וההסתדרות היא זו שנושאת את דגלם של עובדי מעמד הביניים. הדבר הופך לחשוב עוד יותר לאור העובדה שקואליציית נתניהו רחבה והיא תהווה לדבריו חותמת גומי למדיניותו שתכלול בקרוב העלאת מיסים וצמצומי עובדים כדי להקטין גירעון ממשלתי של כ-10 מיליארד ₪.

לתפקיד יו"ר נעמ"ת מתחרה זהבה אלימלך, היו"ר הנוכחית מול בלה ראובני.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה