תושבים מחוץ לאשדוד זוכים בהגרלת דירות מוזלות בעיר וכלל לא מתכוונים לגור בהן


להאזנה לתוכן:

שאלה של תושבת אחת הערים בארץ, אשר התעניינה במחירי השכירות ברובע ט"ז בעיר, חשפה כיצד הגרלות לדירות מוזלות במחירים נמוכים משמעותית, הפכו לרכישת דירות לצורך השקעה עתידית. אותה הרוכשת כלל איננה מתכוונת לגור באשדוד, ועל פי דבריה, בעוד 5 שנים היא תמכור הדירה (ללא ההנחה שקיבלה) כדי לרכוש דירה בעיר מגוריה. זוגות צעירים תושבי העיר, שקראו על כך, זועמים: "אנחנו כלל לא ידענו שיש הגרלה ומי שזוכה בסוף אלה אפילו לא אנשים שמתכוונים להשתקע בעיר"

משרד השיכון מקדם מכירת דירות במחירים סבירים לזוגות צעירים הזכאים לדיור. אחת הדרכים של המשרד הן במסגרת מכרזי "מחיר למשתכן", בהם הקרקע נמסרת לקבלן שיציע את ההצעה הנמוכה ביותר למ"ר אותו ימכור לדיירים.

באשדוד מתבצעים מכרזים כאלה בשטחים ברובע ט"ז בעיקר, וכבר נערכו מספר הגרלות של דירות במחירים נוחים במיוחד לזכאים. 

אלה שהודעה תמימה באחד הפורומים של אשדוד ברשת, חשפה כיצד דירות כאלה נרכשות ע"י תושבים שאינם תושבי אשדוד ושכלל אינם מתכוונים לגור בעיר. כאן המקום לציין שעל פי תנאי החוזה עם הרוכשים, אסור להם למכור את הדירה במשך 5 שנים (אם ימכרו ישלמו קנס 75 אלף ש"ח), אך בחוזה אין התחייבות של הרוכשים שאינם תושבי אשדוד שהם מתכוונים להתגורר בעיר.

אם המשפחה כותבת בהודעה באחד הפורומים של אשדוד שהם רכשו את הדירה תמורת 655,000 ש"ח. מדובר בדירת 3 חדרים בשטח של כ- 77 מ"ר והדירה היא סטנדרטית. מדובר במחיר שזוגות רבים באשדוד היו חולמים לרכוש בו דירה להם ולילדיהם.

"אנחנו משפחה עם הרבה שנות נישואים ולא הייתה בבעלותנו דירה מעולם , שירתנו בצבא, למדנו , כל הזמן שנינו עובדים , נולדו ילדים אך ללא עזרה כספית מהורים פשוט לא הצלחנו לצבור הון עצמי שמספיק לקנית דירה באיזור שאנחנו נרצה לגור בו . אנחנו רוצים להשכיר את הדירה הזאת ולהמשיך לשכור לנו דירה למגורים בעיר מגורנו", כותבת הרוכשת בפורום. בהמשך הודעתה בפורום היא כותבת כי "המטרה שלנו היא להשכיר את הדירה 5 שנים מקבלת המפתח ואז למכור אותה ולקנות דירה למגורים בעיר מגורנו".

זוגות צעירים שקראו את ההודעה באותו הפורום, פנו אל מערכת "אשדוד נט", תוך שהם מביעים תרעומת על כך שמשרד השיכון מאפשר רכישת דירה, גם אם כלל אינך מתכוון לגור באותה העיר.

"אנחנו כלל לא ידענו על ההגרלה, פתאום אנחנו קוראים את ההודעה הזאת ולא מבינים איך תושבים מערים אחרות יודעים על הגרלות כאלו, ואנחנו פה באשדוד לא ממש מעודכנים", כך אומרת לנו אחת מתושבות העיר - משפחה צעירה שמחפשת כבר זמן רב דירה במחיר סביר באשדוד.

אותו הזוג הצעיר ממשיך ומציין: "עוד יותר מקומם ומעצבן לדעת שהרוכשים כלל לא מתכוונים לגור בדירה. הם בכלל ממקום אחר בארץ, והם מתכוונים להשכיר ולמכור את הדירה בעוד 5 שנים, כדי שיהיה להם מספיק כסף לרכישת דירה בעיר שלהם. מחיר דירה כזאת בשוק יכול להגיע היום לכמיליון ש"ח באזורים החדשים... ומדובר בדירה מהקבלן, אותי זה מכעיס!"

לאשדוד נט לא נותר אלה לכוון את תושבי אשדוד לאתר משרד השיכון, בו מתפרסמים מכרזים אלה והודעות על ההגרלות, שלעיתים גם מתקיימות באשדוד.

לאתר משרד השיכון ליחצו כאן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה