כתב אישום נגד גומא חסין בגין העלמות כספים


להאזנה לתוכן:

כתב אישום הוגש השבוע נגד גמליאל (גומא) חסין בגין העלמת הכנסות בסכום של כ-4.5 מיליון שקל בין השנים 2009-2006.
חסין, שפרש מעבודתו בנמל אשדוד לטובת עולם העסקים ומי שהיה מעורב בחיים הפוליטיים והציבוריים בתקופת אריק שרון, מואשם כי קיבל סכומי כסף וטובות הנאה מיעקב ברדוגו, מנכ"ל מפעל הפיס לשעבר ודודי אפל ושלושה משווקים של מפעל הפיס ולא דיווח עליהם למס הכנסה.

 על פי כתב האישום, חסין וברדוגו ייעצו למספר אנשים שניגשו למכרז על מנת לקבל זיכיון לשיווק מוצרים של מפעל הפיס. במכרז זכו בזיכיון לשיווק שלושה משווקים שחסין וברדוגו ייעצו להם: אלון אלרואי בעליה של חברת א.שא הפקות והשקעות וחברת ש.ש.ת עיתונות, חיים גולן בעליה של חברת לוטוס פלוס ורפי דיין בעליה של חברת רפי דיין אחזקות.

 

על פי החשד, תמורת הייעוץ שילמו המשווקים לברדוגו אחוזים מהרווח.

בתחילה, התשלומים הועברו לברדוגו בלבד ללא ידיעתו של חסין אך כשנודע לחסין כי הוא לא קיבל את חלקו בתשלומים הוא פנה לברדוגו ולאחר דין ודברים, נקבע בורר מוסכם בין השנים שקבע כי בורדגו יעביר  לחסין סכומי כסף כפיצוי והחל מינואר 2007 המשווקים יעבירו את התשלומים העתידיים לחסין. עוד הוסכם כי ברדוגו יעביר לחסין רכב מסוג -B.M.W שקיבל אחד המשווקים.

 

עוד נטען כי חסין הקים בשנת 2007 את חברת א.ע.מ.ד בע"מ ורשם את הבעלות בה על שמה של אחרת. בשנת 2009 הקים את חברת חסין ג. השקעות. על פי החשד, שילמו המשווקים תשלומים וטובות הנאה לחסין ולחברות וזאת מבלי לדווח על כך לרשויות המס. על פי כתב האישום, חסין והחברות היו "חייבים להגיש לפקיד השומה אשדוד דין וחשבון על הכנסותיהם בכל שנת מס, אל לא עשו כן.

 

חסין מואשם בכך שבשנים 2006-2009, קיבל סכומי כסף וטובות הנאה מברדוגו, המשווקים ודוד אפל. הוא  פעל להסתיר את הכנסותיו ממס הכנסה בכך שכלל לא הודיע לרשויות המס על תחילת עיסוקו בייעוץ, כלל לא ניהל ספרי חשבונות ולא הגיש את הדו"ח השנתי על הכנסותיו".

העבירות בהן מואשמים חסין והחברות שבשליטתו הן אי הגשת דו"ח במועד, השתמטות מתשלום מס תוך שימוש במרמה, ערמה ותחבולה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה