לכודים חולצו מבניין משרדים אפוף עשן ברחוב הבנאים (תמונות ווידאו)


להאזנה לתוכן:

שישה צוותי כיבוי, בפיקודו של ממ"ק שירותי הכיבוי בלכיש, רשף יגאל זוהר, טיפלו בשריפה גדולה בחניון תת קרקעי ברחוב הבנאים באשדוד. אחד הלכודים, שחולץ בסיוע מנוף גבהים מבניין המשרדים אפוף העשן, סיפר: "פתחתי את דלת המשרד ועשן שחור התפרץ פנימה. צוותי הכיבוי הגיעו במהירות ומיד חלצו אותי"

שישה צוותי כיבוי בפיקודו של רשף יגאל זוהר, מתנדבים של איחוד הצלה דרום ואנשי מד"א לכיש, הוזעקו לרחוב הבנאים 7 באשדוד, בעקבות עשן כבד שאפף את הבניין. האירוע התרחש בשעה שרוב עובדי הבניין כבר לא היו בו, ולמעשה בכך נמנע בהחלט אסון. לשריפה הוקפצה גם כיתת כוננות מקורס מפקדים של שירותי הכבאות וכן הגיע לזירה גם טפסר בכיר אייל כספי - ראש חטיבת מבצעים בנציבות הכבאות הארצית.

צוותי הביטחון העירוני, ביחד עם קב"ט העירייה אריה איטח, סייעו בחסימת צירים כדי לאפשר לכוחות הכיבוי לטפל בשריפה ללא הפרעה.

צוותי הכיבוי זיהו את מקור השריפה בחניון התת קרקעי. העשן הסמיך והשחור הקשה את הגישה למקום, אך בסופו של דבר השתלטו הכבאים על השריפה. סריקה בבניין העלתה שאין לכודים או חלילה נפגעים באירוע.

אחד הלכודים שחולץ על ידי אנשי הכיבוי בעזרת מנוף הגבהים, סיפר על רגעי האימה: "הייתי במשרד לבדי, ובדיוק שבאתי לצאת ופתחתי את הדלת, עשן שחור ומחניק עטף אותי. מיד סגרתי את הדלת וחייגתי לכיבוי אש. העשן התחיל לחדור למשרד וברגעי אלה אתה רק מתפלל שיגיעו הכוחות מהר".

דובר שירותי הכיבוי בלכיש, רשף/מ משה עמר, ציין מיד לאחר כיבוי השריפה שמקור השריפה היה רכב שעלה באש, אך הוא גרם לשריפה גדולה של תשתיות וצינורות פלסטיק בחניון התת קרקעי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה