ערב שירי לוחמים בצל הטרגדיה של מקיף ו'


להאזנה לתוכן:

שאלת קיומו של ערב שירי לוחמים, מסורת ארוכת שנים במקיף ו', עמדה על שולחנם של מורי בית הספר והיתה למוקד דיון בחדר המורים. הזעזוע וההלם שפקדו את צוות המורים ותלמידי בית הספר, ממותה של רכזת שכבה י"ב, עדיין טרי והאווירה הקשה עלולה להעיב על האירוע המסורתי. מנהל בית הספר הכריע וקבע: יש להמשיך את הפעילות החינוכית והחברתית של בית הספר, כסדרה. בערב שירי לוחמים, לזכרם של בוגרי בית הספר שנפלו במערכה, עמדו דקה דומיה גם לזכרה של הרכזת הנערצת

על בית הספר מקיף ו' עוברים השבוע ימים קשים. מותה של  שרה מלכאז"ל – רכזת שכבה י"ב שהתמוטטה ונפטרה ביום הזכרון לשואה ולגבורה, היכה את העיר אשדוד וחבט בחוזקה בתלמידי בית הספר ובעיקר בתלמידי השכבה הבוגרת. "כל בית הספר הזדעזע מהבשורה ואנו עדיין מנסים להתמודד עם השבר הנורא" אומרים בבית הספר.

לאור המקרה הטראגי התלבטו במקיף ו' בשאלת האם לקיים את ערב שירי לוחמים המסורתי, כאשר האווירה בחדר המורים עדיין קשה ותלמידי י"ב, שאמורים היו להשתתף באירוע, אם בשירה או בקריינות, התקשו להתנתק מהאירוע הטראומטי ולחזור ל"שיגרה".

מנהל ביה"ס מר אבי קורן, על אף הלבטים וסערת הרגשות, הכריע את הכף וקבע כי יש להמשיך ולקיים פעילות לימודית וחברתית סדירה, ובכלל זה כל הפעולות העומדות על סדר יומו של בית הספר, וכך, התקיים ערב שירי לוחמים מרגש ביותר,  במעמד משפחות הנופלים: לוחם משמר הגבול תומר נוב, "קצין המנהרות" סרן אביב חקאני וסרן משה טרנטו זכרם לברכה.

הקהל הרב שגדש את הספרייה ע"ש תומר נוב, ניצב בתחילת הערב לדקה דומייה, לזכרה שלשרה מלכאז"ל - הרכזת הנערצת, וביטא את כאבו על מותה בטרם עת.  בהמשך, התמקד הערב בסיפורם האישי של בוגרי ביה"ס שנפלו במערכה.

שיר ומור, אחייניותיו של תומר נוב, הקריאו דברים שכתבו לזכר דודם, ורבים בקהל מחו דמעה. ארד ריכטר - חברו לספסל הלימודים של אביב חקאני ובוגר מקיף ו', כתב, הלחין ושר את השיר "אביב" אותו הקדיש להנצחת חברו הטוב. נציגות הנהגת התלמידים, מקרב שכבה י"ב, סהר זנזורי ודביר משש, נשאו דברים     בזכות ערך הרעות, אשר  התקדש גם במחיר כבד - בשחרורו של גלעד שליט.  

כמחווה ללוחם משמר הגבול תומר נוב, שנפל בקרב בחברון, התייצבה להקת משמר הגבול וחבריה נטלו חלק בתוכנית. כן השתתפה חבורת הזמר של מקיף ו', בהנחיית  המורה למוסיקה רונית רויאל.

את האירוע ארגנה והנחיתה גב'  שילה כהן -רכזת החינוך החברתי של מקיף ו'.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה