בית המשפט העליון שיחרר את בן גוזי למעצר בית בצפת והקל בתנאי מעצר הבית


להאזנה לתוכן:

שופט בית המשפט העליון, שדן בעתירת המדינה נגד שיחררו של מאיר בן גוזי למעצר בית, החליט לדחות את העתירה (אשדוד נט מביא לכם את הפרוטוקול המלא הנותן פרספקטיבה אמתית לפרשה) . בהחלטתו כותב כבוד השופט צ' זילברטל: "שבמקרה דנן, גם אם המשיב סייע למיארה בשלושה עניינים נקודתיים, לא ניתן להוציא מכלל אפשרות שמדובר, לכל היותר, במהלך לא ראוי מבחינת תקינות המנהל, ואולי במהלך שיש לו גם מאפיינים פליליים, אך אין ראייה בעלת משקל באשר למידת ידיעת המשיב על מקומו של מיארה בארגון הפשיעה". שופט בית המשפט העליון למעשה מוכיח את טענת האתר "אשדוד נט" לניפוח המשטרה בנושא זה.

אחרי שבוע בבית המעצר, מאיר בן גוזי יכול סוף סוף לנשום את אוויר החופש. בית המשפט העליון החליט לדחות את ערעור המדינה על החלטת בית המשפט המחוזי לשחררו למעצר בית. בית המשפט העליון החליט גם להקל את תנאי מעצר הבית שקבע בית המשפט המחוזי, וביטל את הצורך באזיק אלקטרוני לבן גוזי וכן איפשר יציאתו ממעצר הבית שעתיים בכל יום לצורך התאווררות.

עוד כותב השופט זילברטל בהחלטתו כי "עצם שילובו של המשיב בכתב אישום כה חמור ורחב היקף בעניינו של ארגון פשיעה רב מעללים, מעצים את חומרת מעשיו מעבר לתמונה המתקבלת כשבוחנים את הראיות הנוגעות למשיב, אשר פורטו בהחלטת בית משפט קמא. נוכח דלות הראיות באשר לידיעת המשיב שהוא אכן מסייע לארגון פשיעה, מעורבותו בפרשה נצבעת באור הרבה פחות חמור".


השופט זילברטל מחליט להקל את תנאי מעצר הבית בהם ישהה בן גוזי: "אינני סבור כי יש מקום לאפשר את שובו לעירו אשדוד, לפחות לעת הזאת, עד שיוודע כיצד הוחלט בעניין יתר הנאשמים. בעניין זה יש משקל לקשר שאכן קיים המשיב עם מיארה, גם אם היה צנוע בהיקפו, ולהיותו עובד ציבור בכיר בעיריית אשדוד, כשמדובר בפרשה מסועפת שנוגעת לגורמים שונים הפועלים בעיר זו. עם זאת, אינני סבור שראוי לחייב את המשיב באיזוק אלקטרוני ודי בהרחקתו מאשדוד ובהשמתו במעצר בית ובפיקוח. בנוסף, יש לאפשר למשיב לצאת ממקום מעצר הבית, במשך שעתיים בכל יום להתאווררות, ובלבד שיישאר בתחומי העיר צפת ויהיה מלווה על-ידי אחד המפקחים", קובע השופט זילברטל בהחלטתו.

להחלטה המלאה של שופט צ' זילברטל, לחצו כאן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה