בית המשפט המחוזי: חלקו של בן גוזי הינו מזערי ביותר (האזנות הסתר והפרוטוקול המלא)


להאזנה לתוכן:

בדיון בהארכת מעצרו של מאיר בן גוזי, כתב השופט נסר אבו טהה, כי מעיון בחומר החקירה עולה שחלקו של יו"ר ועד העובדים ומנהל אגף החופים באשדוד, מאיר בן גוזי, הוא מינורי (מזערי/שולי) ביותר. השופט הורה על שחרורו למעצר בית בצפון, אך המשטרה ביקשה לערער לבית המשפט העליון (הדיון יתקיים מחר ב10.00). אשדוד נט מביא חלקים מפרוטוקול הדיון שהתקיים היום ותמליל מהאזנות הסתר.

ביום 19.3.12 נעצרו כ- 20 חשודים באשדוד, בחשד למערבותם בארגון פשע, שבראשו עומד ארמו מיארה.

כשבוע לאחר מעצרם, ביום 26.3.12 , הגיעו בבוקר שוטרים לביתו של בן גוזי, ערכו בו חיפוש ולא נמצא דבר, ולקחו אותו לחקירה., ולאחר שעות ארוכות של חקירה, שבמהלכה הושמעו לו האזנות סתר משנת 2009 , בהן הוא נשמע מדבר עם ארמונד ואחרים, הוא מנחה את ארמונד בטלפון כיצד לפעול. באותה חקירה הוצג לו גם מכתב המלצה שכתב עבור בנו של ארמונד. בן גוזי הסביר כי כתב את המכתב לאחר שקיבל דיווח חיובי ממעבידו וכי פעל ללא תמורה. בתום חקירתו שוחרר כנגד התחייבות שלא ליצור קשר עם מי מהמעורבים בחקירה.

בחלוף 10 ימים, ביום 5.4.12 , זומן בן גוזי שוב לחקירה, ולאחר שהתייצב אליה הושמעו לו שתי האזנות סתר נוספות, שבהן הדוברים מזכירים באוזניו את ארמונד, ואת העובדה כי ארמונד זקוק לעזרתו. הוא נעצר, מעצרו הוארך והוא נתון בעצר עד יום זה.

אמש (10.4.12) הוגש כתב אישום נגד 9 מעורבים בארגון הפשיעה, ביניהם גם מאיר בן גוזי. הפרקליטות מאשימה אותו בסיוע לארגון פשיעה, מרמה והפרת אמונים. בית המשפט האריך את מעצרם של כל המעורבים בפרשה, פרט למעצרו של בן גוזי. פרקליטו ביקש חלופת מעצר, וביקש לשלוח אותו למעצר בית בצפת.

לאחר דיון, ולאחר שתמלילי החקירות הוצגו בפני בית המשפט, קבע שופט בית המשפט המחוזי בב"ש, נסר אבו טהה, על שחרורו של בן גוזי למעצר בית. בינתיים הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע עד אשר היא תערער על החלטה לבית המשפט העליון.

בהחלטתו כתב השופט: "מעיון בכלל חומר הראיות, עולה כי חלקו של המשיב הינו מינורי ביותר, ביחס לכתב האישום הכולל 14 אישומים. עוד מעיון בחומר הראיות, אין לומר כי מדובר במשיב שמעורבותו בארגון הפשיעה היא כה עמוקה או ממושכת, או המשיב נמנה על המעגל הפנימי, או בעל מעורבות ברמה גבוהה".

עוד מציין השופט בהחלטתו כי "מסקנתי מתבקשת הן מכוח מצוות המחוקק בסעיף 21 ב לחסד"פ והן נוכח העובדה שמדובר במשיב שמיוחס לו אישום אחד בלבד, חלקו כפי שעולה מחומר הראיות שפורט לעיל הינו מינורי יחסית למעורבים אחרים, למעשים המיוחסים למשיב לא התלוותה כל התנהגות אלימה או סחיטה או איומים, מדובר באירועים נקודתיים, כמפורט בחומר הראיות לעיל, המשיב בסופו של יום באמרותיו בפני חוקריו הודה והביע צער על אף שלשיטתו סבר שמדובר בעזרה לחבר על רקע הכרות מתקופת הילדות ולא במעשה פלילי כמתחייב מתפקידו כעובד ציבור. עוד מעיון בכלל חומר הראיות, עולה שמעורבותו של המשיב אינה ברמה גבוהה, לא ממושכת, וזאת אני למד מהשיג והשיח שעולה מהאזנת הסתר של שתי שיחות משנת 2009 שפורט לעיל בין המשיב לבין ראש ארגון הפשע לבין אחרים. לעניין זה די לומר כי אפילו מספר הטלפון של המשיב לא היה בידי ארמונד והיה קושי להשיג אותו ולשוחח איתו. כמו כן המשיב עצמו לא היה ברשותו מספר הטלפון של ארמונד. אשר על כן, הנני מורה על שחרור בתנאי הערובה".

בבית המשפט הוצג תמליל האזנת סתר לשיחה שהתנהלה בשנת 2009 בין בן גוזי לבן מיארה:

בן גוזי: אה אח שלו?

ארמו: אחי תגיד לי, מה זה קשה למצוא אותך אני לא מבין? ועוד רוז'ה

בן גוזי: מה אני אעשה כפרה יש לי בלגן עם המצילים, עם העובדים אל תשאל... כל אחד עם השביתות שלו והתנאים שלו...

ארמו: אני לא בטלפון מה אין מה לשמוע, הכל בסדר

בן גוזי: לא, לא כפרה חופשי למה מה אתה גונב? למה מה?

ארמו: נו מה מה מה... יופי אז אני מת עליך

בן גוזי: זהו עכשיו אתה, אבל תשמע עכשיו, אתה תעמוד על זה ששנה שעברה ההוא היה שותף שלך

ארמו: כן בטח, עם מי אני יעמוד על זה? מי ידבר איתי?

בן גוזי: יקראו לך מהמשטרה... גם מהעירייה כאילו הפיקוח העירוני

ארמו: נו מה יהיה?

בן גוזי: עכשיו תשמע, אז הוא אמר להם המנכ"ל אלה שותיקים לדבר איתם יפה, להסביר להם שזה כבר נגמר, צריך זיכיון, צריך רישיונות, צריך זה

ארמו: נו, נו ?

בן גוזי: עכשיו רוז'ה אמר לי שההוא אמר לו שזה הולך לחופית... זה שלמה אלבז

ארמו: טוב עכשיו בקיצור השנה אלוהים גדול, מה השנה? שלא יבואו משטרה ויהיה בלגן שמה

בן גוזי: אז אני מסביר לך, אתה בחופים השניים, בחופים השניים בזהירות

ארמו: מאה אחוז לא תהיה בעיה

בן גוזי: אני מקווה, תשעים ותשע פסיק תשע שלא, כי הוא אמר להם גם המנכ"ל שאלה שהיו ותיקים... להתנהג איתם בצורה אחרת עד שיהיה

ארמו: אז תבדוק לי את זה

בן גוזי: בדקתי

ארמו: מה זה תשעים ותשע פסיק תשע?

בן גוזי: אז אני מסביר לך ארמונד מה אתה רוצה שאני אשקר אותך?

ארמו: לא אז מה אפילו בקשה, קיבלנו חוזה קיבלנו הכל מה הבעיה?

בן גוזי: לא, לא... לא הבנת אתה תהיה חכם

בן גוזי: בסדר תשמע הייתה ישיבה שבוע שעבר... ההחלטה היא - אלה שהיו ותיקים לא מפנים כרגע... הבנת אותי?... ואתה בותיקים... אתה כולם בחוף, אין לאף אחד רישיון... הבנת אותי אז אתה אומר שנה שעברה היה שותף שלך הזה שקיבל את הזיכיון דרך המנכ"ל ואתה עבדת איתו.

ארמו: נו? נו? כן.

בן גוזי: הבנת? עכשיו רוצים לעשות זיכיון? שיצא זיכיון מכרז אין בעיה...

לפרוטוקול הדיון המלא ליחצו כאן 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה