הפתעה - תוך שנה יחל בית החולים לפעול באשדוד


להאזנה לתוכן:

בית החולים באשדוד יפעל במתכונת מלאה רק בעוד 6 שנים, לכשתסתיים הבניה, אולם אסותא קיבלה אישור להפעיל בית חולים ציבורי (בלבד) עם כ105 מיטות ובנוסף עוד 100 מיטות לאשפוזים קצרים, במבנה של חדר המיון הקדמי החדש (6 קומות).

משרד הבריאות התיר ל"אסותא" להקדים את הפעלת ביה"ח במתכונת מצומצמת כבר לשנה הקרובה ובתנאי אחד: שיוענקו בו לפי שעה שירותים ציבוריים בלבד.

בניית בית החולים באשדוד, אמור להסתיים בעוד כ-6 שנים, אולם משרד הבריאות החליט להעניק היתר לאסותא, להפעלה של חדר מיון קדמי ממוגן, מחלקה פנימית, מחלקה גריאטרית, מחלקת ילדים, מכון לב, מכון אונקולוגי (לטיפול בסרטן) ומכון דיאליזה מדובר בעיקר במערכת אישפוזית כאשר בשלב המוקדם לא יופעלו חדרי ניתוח, למעט במקרה של צנתורים במכון הלב.

המחלקות האלה יכללו 105 מיטות אשפוז, נוסף על כ-100 מיטות נוספות לאשפוזים קצרים של עד 24 שעות. הן יופעלו בתוך מבנה בן 6 קומות שכבר הוקם מבעוד מועד על ידי העמותה החרדית "רפואה וישועה", שפרשה מההתמודדות במכרז אף שהשקיעה בו עשרות מיליוני שקלים. במתקן הזה יופעל באופן קבוע מכשיר דימות מסוג CT ומכשיר MRI על פי הצורך. את החניה התת-קרקעית במבנה ניתן יהיה להסב לאשפוז בעת מצב חירום.

ההפעלה המוקדמת של ביה"ח מהווה בשורה טובה  לתושבי אשדוד, 10 שנים לאחר שעבר בכנסת חוק המחייב הקמה של בית חולים ציבורי באשדוד.

פרופ' יהושע (שוקי) שמר, יו"ר אסותא, הגיב: "זה רק מוכיח עד כמה רצינו לתקוע יתד להפעלת בית חולים ציבורי, החלטה זו מהווה תמריץ הכי גדול שלנו כדי לקדם את בית החולים העתידי והמלא שאנחנו בונים. ההיתר להפעלה מוקדמת הוא תולדה של מו"מ מול משרד הבריאות שהחל לפני שנה וחצי וכלל "עליות וירידות". שמר מדגיש כי ביה"ח יחזק את העיר אשדוד, יקלוט כוח אדם מקומי ויוביל שיתוף פעולה מלא עם הרשות המקומית.

בקרוב יוחלט מי יהיה מנהל בית החולים ונראה כי לא מעט מעומדים  יהיו מעוניינים בתפקיד. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה