אם תתקבל העתירה נגד השר"פ בבי"ח באשדוד לא יהיה בית חולים!


להאזנה לתוכן:

ארגוני זכויות האדם פועלים גד הפעלת שרותי הרפואה הפרטיים (שר"פ) בבית החולים המיועד לקום באשדוד, מדינת ישראל מבקשת לדחות את העתירה מהסיבה הטכנית שהיא הוגשה באיחור ומהסיבה המהותית שעתירה זו עלולה לחסל את הפרויקט.

בתשובה שהגישה לעתירה בעניין, טוענת המדינה: "מתן צו ביניים שיאסור הפעלת שירות רפואי פרטי בבית החולים החדש באשדוד, עלול להוריד לטמיון פעולות שכבר נעשו ולפגוע באופן ממשי בקידום הקמת בית החולים באשדוד, לרבות יכולתה של החברה הזוכה במכרז, אסותא, להשיג מימון בנקאי להקמת בית החולים".

את העתירה הגישו האגודה לזכויות האזרח, רופאים לזכויות אדם ומרכז אדווה, נגד הפעלת שר"פ בבית החולים המיועד, שיוקם על ידי אסותא באשדוד.

העתירה הוגשה נגד ממשלת ישראל, שר הבריאות, שר האוצר, החשבת הכללית ואסותא.
הטענה:  הפעלת שרותי רפואה פרטיים בבית חולים ציבורי, מפלה בין מטופלים ופוגעת בזכות לנגישות שווה לבריאות. עוד נטען כי אסותא,  שנותרה מועמדת יחידה במכרז, קיבלה הטבות מפליגות, כמו מענקים בגובה 89% מעלות ההקמה ואישור לביצוע שרותי רפואה פרטיים וזאת רק מהסיבה שהמדינה לא רצתה להקים בעצמה את בית החולים, כפי שמחייב החוק במקרה שהקמה באמצעות יזם תיכשל.

מדינת ישראל, באמצעות פרקליטות המדינה, טוענת כי יש לדחות על הסף את העתירה בטענה שהוגשה באיחור-  המכרז (עם האישור להפעיל שר"פ )פורסם כבר לפני יותר משלוש שנים.
לטענתה, אסותא, השתתפה וזכתה במכרז כשהיא מסתמכת על האפשרות שתינתן לה להפעיל שר"פ", היא כבר נכנסה להתחייבויות והשקעות כספיות גדולות. כמוה, מדינת ישראל  הוציאה כספים רבים לצורך קיום החוק ומימוש הקמת בית החולים.

המדינה לא התייחסה לגופן של הטענות בעתירה.  

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה