הוזמן לשימוע לפני פיטורין וקיבל קידום


להאזנה לתוכן:

עובד בחברה לשירותי דרך נחשד על ידי מעבידו בגניבה. לאחר שהמעביד דרש לעשות לו פוליגרף והזמינו לשימוע לפני פיטורין, התערב עורך דינו, עופר בן אבי. התוצאה: העובד קודם לתפקיד ניהולי

זה נשמע הזוי שדווקא עובד המיועד לפיטורין, מקודם בסופו של הליך לתפקיד ניהולי. עבור עובד באחת החברות באזור אשדוד, זה באמת קרה.

לפני מספר שבועות הגיע אל משרדו של עורך הדין עופר בן אבי, מומחה לדיני עבודה, עובד נרגש, שגולל בפני עורך הדין בן אבי את סיפורו. לדברי העובד הוא עובד בתיקוני דרך, מקבל משכורת נאה ועד לאחרונה היה מאוד מוערך. אלה שלפני מספר שבועות החלו לעלות טענות כלפיו על כך שלכאורה הוא משתמש בציוד של החברה לשם ביצוע עבודות באופן פרטיץ

אך למרות ההאשמות, מנהליו לא הוכיחו את טענותיהם וביקשו מהעובד שיעבור בדיקת פוליגרף כדי לנקות עצמו מחשד. העובד, שלא מכיר את ההליך, הגיע למשרדו של בן אבי כדי להתייעץ עימו בנוגע לאותה הבדיקה.

עו"ד בן אבי החל לבדוק אם מצבו הבריאותי של העובד עלול להכשיל את הבדיקה, ואז התברר לו שהעובד סובל מבעיות בליבו, דבר שעלול להכשיל את בדיקת הפוליגרף. עו"ד בן אבי מיהר לשלוח מכתב הבהרה למנהליו של מרשו, תוך שהוא מבהיר להם שמצבו הבריאותי של מרשו אינו מאפשר לו לעבור בדיקה.

מנהליו של העובד הציעו לו בסופו של דבר לסיים את יחסי העבודה ביניהם, תוך קבלת מלוא זכויותיו, זאת בתנאי שיחתום על התחייבות שלא יהיו לו טענות כלפי החברה. אלה שכאשר עבר עו"ד בן אבי על החוזה שאמור היה להיחתם, הוא נדהם לגלות שסעיף קטן בחוזה מתיר לחברה לתבוע בעתיד את מרשו, אם יחפצו בכך.

"מצד אחד הם ביקשו שהוא יחתום שהוא מוותר על כל טענה נגדם, אך הם לא ויתרו על טענותיהם כלפי מרשי. ביקשתי לתקן את החוזה ולהכניס סעיף שמתיר גם למרשי לתבוע אותם בעתיד, אך הם כמובן שלא הסכימו", אומר עו"ד בן אבי.

במשך מספר שבועות התקיימה התכתבות בין עורך הדין של החברה לבין עורך הדין בן אבי, אך פשרה לא הושגה. עד שלפני ימים אחדים, הוזמן העובד לשיחה עם מנהליו, בה הוא הופתע לשמוע שהוחלט לבטל את הפסקת עבודתו. אך לא רק שהחברה ביטלה את פיטוריו, שם גם הוחלט לקדם אותו לתפקיד ניהולי, תוך שהוא שומר על מלוא תנאיו מתפקידו הקודם.

"אנחנו נמתין כמובן לראות שהחברה תעמוד בהתחייבות שלה, שלא כן, התנהלות שלא בתום לב אינה עומדת במבחן בית הדין", מסכם עו"ד בן אבי.  
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה