יובל דיין, הסיפור האמתי שמאחורי הפרישה


להאזנה לתוכן:

כל מה שלא ראיתם על המסך ואת מה שלא יספרו לכם בתקשורת, על מה שהתחולל בראשה ובליבה של הנערה, יובל דיין, טרם הודיעה על החלטתה לפרוש מגמר התכנית "דה ווייס". על הלחצים, המתחרה, צחי הלוי, החלמות שלא היו שלה ועד לרגע ההודעה הדרמטית.

הסיפור שמאחורי הפרישה מתחיל כבר לפני שבועיים, בתקופת השידורים החיים. בתקופה זו המתמודדים מתבקשים להתרכז אך ורק בריאליטי.

הציבור הרחב אשר צפה באודישנים, חשב לתומו שהם צולמו ברצף עם השידורים החיים, אולם יש לדעת כי האודישנים צולמו לפני כחצי שנה מה שדרש מיובל,  בתקופה דאז, להגיע מפעם לפעם להגיע לצילומים ולמופעים. אבל בתקופת הלייב היא נדרשה לוותר על החיים שלה במשך חודש –ימים אינטנסיביים ולתלמידת כיתה מחוננים י"א במקיף ז' זה היה כבר קשה.

יובל כבר בתחילה סומנה ככוכבת של התוכנית. אולם היא, שמעולם לא עמדה על במה, לרגע לא האמינה שתעבור אפילו את האודישנים לתוכנית.

אך המציאות עלתה על כל דמיון והביצוע שלה לשיר - "שאריות של החיים" - עוד בטרם עלתה התוכנית לאוויר - כבש את המדינה. שיר האודישן של יובל הוביל בפרומו של התוכנית החדשה.

השיר בביצועה גרף עשרות אלפי צפיות ביוטיוב והיא סומנה כמועמדת הרצינית ביותר לגמר. מתמודדים בתוכנית הרגישו שההפקה מקדמת את יובל וב"רשת" הורידו פרופיל, אבל יובל כבר הפכה לחביבת הקהל. הציבור התאהב והצביע לה עוד לפני שהיא עלתה לשיר.

תחילת המשבר

כאן נפשה העדינה של יובל מתחילה להיסדק - השידורים החיים והחשיפה האדירה העיקו על נפשה. 

כבר בשבוע שעבר כאשר  עלתה לבצע את שירו של ברונו מארס. היא הייתה קפואה ומעטה לחייך. משהו בה כבה.
לאחר ביצוע השיר, היא יצאה נסערת מהשידור ואף סירבה להישאר לצילומי הפרומו של התוכנית הבאה.

במהלך החזרות, היא קיימה שיחות עם שלומי שבת, המנטור שלה, וממנו למדה על חיו של זמר בעולם המוזיקה ועל שצפוי לה.  היא אף שתפה אותו בקשיים שהיא חווה.
יובל, אומנית יוצרת, כותבת ומלחינה,  שבסה"כ רצתה לשיר, החלה להפנים את המשמעות של להיות כוכבת, את מחיר התהילה.
הלחץ לקראת הגמר גבר ככל שהימים והשעות התקרבו. יובל ראתה את המתחרים שלה חולמים על הרגע שהם יגיעו לגמר. החלומות שלהם גברו על הרצון שלה. היא עמדה לקבל (שלא בהתלהבות) את מה שאחרים רוצים הרבה יותר ממנה (וזאת בלשון ההמעטה).
יובל נקשרה לצחי הלוי שהתמודד מולה ראש בראש על הכרטיס לגמר. הוא ראה בכרטיס זה, מקפצה לעתיד. הזדמנות שאולי לא תחזור. יובל הבינה שהיא יכולה לקחת ממנו את החלום.
לה כנערה בת 17 יהיו עוד הרבה הזדמנויות, הוויתורים שהיא תצטרך לעשות במידה ותעלה לגמר יהיו גדולים – הן במישור הלימודים והן במישור החברתי/משפחתי. השילוב של כל אלו הכריע את הכף והיא החליטה בינה לבין עצמה לפרוש להפתעת כולם.

לאחר הודעת הפרישה, יובל הסתגרה בחדר ההפקה ובקשה שלא להתראיין לאף גוף תקשורת.

החוזה עם הליקון

יובל חתומה על חוזה מפורט - שאחד הסעיפים בו הוא ההתקשרות מול חברת התקליטים "הליקון". לפי טיוטת החוזה, משתתף שהגיע לשלב הגמר לא רשאי להשתתף בתוכנית מאותו הז'אנר במשך שנתיים. למי שלא הגיע לגמר, האיסור תקף רק לשנה.

מי שהגיע לגמר כבול לחברת התקליטים למספר שנים במהלכן יוציא עד שלושה אלבומים. לעומת זאת, במקרה של מתמודד שהגיע לשמינייה הסופית, הליקון רשאית להחליט תוך חודשיים אם היא מעוניינת לעבוד עימו - על אלבום בכורה בלבד.
כך שמשמעות הפרישה, במקרה של דיין, אם לא הגיעה לסיכום שונה מול חברת התקליטים - היא רווח נקי: מדובר בבחורה שכולם הימרו עליה לזכייה, מה שהיה כובל אותה לתקופה ארוכה יותר.

גורם בכיר בחברת "הליקון". אמר -  אם היא תרצה לשיר אצלנו - היא תשיר, ואם היא לא תרצה היא לא חייבת".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה