בגלל הערפל: האוניות צפרו ותושבי העיר הוטרדו


להאזנה לתוכן:

פניות רבות הגיעו למערכת אשדוד נט מתושבי העיר, שהתרעמו על כך שבמשך כל הלילה ועד שעות הבוקר המאוחרות, אוניות צפרו ללא הפסקה וגרמו למטרד קשה. בירור העלה שהאוניות בקרבת החוף באשדוד צפרו בגלל הערפל הכבד ששרר הלילה, והם מחויבות לצפור כדי למנוע התנגשות ימית

"מאז שעות הלילה ספינה צופרת מול חופי אשדוד. זה מטרד אמיתי", כך כתב לנו הבוקר תושב העיר שלא הבין מדוע במשך כל הלילה צפרה לו אוניה מול הבית.

תושבים נוספים שפנו לערכת אשדוד נט במייל האדום, ציינו שעד לשעות הבוקר המאוחרות, אפילו אחרי 10 בבוקר, האוניות בים צפרו שוב ושוב. "כל הלילה סבלתי מהרעש, בבוקר פחות הורגש, אבל בלילה כשהכל שקט, זה פשוט מנע ממני להירדם", סיפרה תושבת רובע ט"ו.

תושב אחר מרובע י"א סיפר שגם הוא שמע הלילה והבוקר את צפירות האוניות בים. אך התושב, שממרפסת ביתו נשקף הים הפתוח, סיפר שבעקבות הערפל הכבד ששרר עד שעות הבוקר, לא היה ניתן לראות את האוניות בים, כך שהם הצטרכו להודיע על מיקומן.

ואכן, בדיקה בתקנות בין-לאומיות למניעת התנגשויות בים נכתב בסעיף 35: "כלי שייט ממוכן הנמצא בדרך אך נעצר ואינו עושה דרכו במים, ישמיע בסירוגין של לא יותר משתי דקות, שתי צפירות ממושכות בזו אחר זו בהפסקה של שתי שניות בקירוב בין צפירה לצפירה".

הערפל מתחיל להתבהר והאוניות מפסיקות לצפור:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה