שבת שקטה? בעזה הודיעו כי הם הצליחו להשתלט על הסוררים - והירי נפסק מאז יום חמישי


להאזנה לתוכן:

בחמאס ובג'יהד גם מנסים להסביר את הירי לעבר ישראל לאחר הפסקת האש ומתחייבים שהם הצליחו להשתלט על היורים הסוררים.עד לרגע זה,שקט מיום חמישי.

הירי לכיוון אשדוד ביום חמישי , ערער את תחושת יתכנות הפסקת האש כליל ובעיר ממתינים לאזעקה הבאה שעלולה להיות בכל רגע. 

במקביל סגן מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, אמר כי ארגונו מחויב להסכם הרגיעה. הוא הדגיש כי שיגור הרקטות נעשה ע"י  חוליות פיראטיות. " הצדדים מודעים לאופי המורכבות בשטח, אך ניתן לטפל בבעיות אלו. התנועה שומרת על הרגיעה, והיא משליטה את מרותה ".

בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות הצרפתית הוסיף: "אנחנו ממתינים להתבהרות התמונה, וסבורים שהעניינים הולכים לכיוון של רגיעה ברצועת עזה".
אך הוא גם מוסיף: " אנחנו מכירים את המדיניות של ישראל, היא פותחת בסבב תוקפנות כל שלושה חודשים. אבל אחרי קצב האש וירי הרקטות מעזה בסבב האחרון - ייתכן שהיא תאריך את סבב הרגיעה הבא יותר".

הג'יהאד - הטילים נועדו רק  להפחיד

בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות הצרפתית בכיר בג'יהאד האיסלאמי הוא אמר כי ארגונו ניסה ליצור "מאזן אימה" באמצעות ירי הרקטות לעבר שטח ישראלי. 
עוד אמר החבר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, כי יש בידי ארגונו רקטות המסוגלות להגיע עד תל אביב. הוא טען שכוחו של הג'האד ומטרתו: "דחיקת כמיליון ישראלים למקלטים ויצירת מאזן אימה" היא מטרת הארגון "ולא להרוג ישראלים".

יש לקחת בחשבון שכיפת הברזל שיירטה פעם אחר פעם את הטילים, מונעת פגיעה בנפש, אבל לא מונעת את המירוץ למקלטים ולכן אין ברירה לג'יהאד אלא להגיד שזו היתה מטרתם מלכחתחילה. רק להפחיד. 

משעל וארדואן

בפגישה שקיים חאלד משעל, מנהיג החמאס  עםראש ממשלת תורכיה, טאיפ ארדואן , טען משעל כי ישראל הפכה את עזה לשדה ניסויים בנשק ובמערכת "כיפת ברזל". ושהיא חיפשה תרוצים כדי לתקוף את הפלסטינים. ארדואן, מצדו, הביע זעם על "התוקפנות הישראלית" ברצועת עזה והפציר בחמאס לא לאפשר לתת לישראל לגרור את הפלסטינים למלחמה.

 הדובר  חשף כי ישנה מלחמה פסיכולוגית במקביל למערכה הצבאית:

"העורף הישראלי שברירי. "הרקטות מעזה הכניסו מיליון וחצי אנשים למקלטים ולצינורות ביוב מפחד ובהלה. לכן חשיפת המטול הרב קני יצר בלבול ונתן תנופה להתנגדות". כך מצהיר דובר הג'האד בראיון לתקשורת הערבית.
לטענתו, זה מה שדחף את ישראל לבקש הפסקת אש. ההתנגדות כפתה משוואה חדשה מול ישראל כי לכל דבר יש מחיר והמחיר שישראל שילמה אותו הוא השיתוק המוחלט. הרגיעה אינה חרב שמונחת על צוואר הפלסטינים שישראל משתמשת בה מתי שהיא רוצה".

 תושבי אשדוד והדרום נבוכים מתגובת הממשלה

תושבי אזור הדרום מאוכזבים מתגובת צה"ל לירי וטוענים כי הדרג המדיני בחר בתגובה פושרת, שמעבירה מסר של רפיסות של חולשה וזה מזמין התקפות נוספות נגד תושבי הדרום.
צה"ל הציג מספר תוכניות מבצעיות, אך עמדת ראש הממשלה ושר הביטחון היא כי בשלב זה יש להתמקד בסדר עדיפויות אחר, שבמרכזו פרויקט הגרעין האיראני. לפי תפיסתם, ברצועת עזה, יש להתמודד בסבלנות ובסלחנות כל עוד אין הרוגים. אולם ההתייחסות לירי מעזה מחזקת את ביטחונם של האויבים מסביב נוכח התגובה המאוד לא מפחידה של צה"ל. הם מגלים שיש ביכולתם לשתק את חיי היום יום של שליש מדינה ובכך ליצור לחץ פסיכולוגי גדול על ההנהגה.

גם הרגישות של ישראל לתגובות מהעולם, מעניקה להם בטחון. את כל זאת רואים, שומעים ומפנימים בארגון החיזבאללה שבצפון, באיראן ואף במצריים למקרה הצורך...ישראל כבר לא מפחידה כבעבר.

המצב היום הוא שאין תוכנית מדינית ברורה או שביל שיכול להוביל להסכם עמוק יותר מהסכם הפסקת אש או לפיתרון כולל, מכאן שכל מבצע בעזה עלול לגרור את האזור למלחמה.
ממשלת ישראל לא מעוניינת בהתמוטטות החמאס והיא שואפת ליציבות אזורית לאווירה חיובית בעולם כידי להשיג קונצנזוס  לתקיפה באיראן. אולם בו בזמן שהיא שמה בראש מעיניה את נושא איראן שמטופל ברצינות ע"י ארה"ב, היא מקריבה את כל כוח ההרתעה שלה בבית ובאזור.

בכל תקופה שעוברת, ערים נוספות במדינת ישראל נופלות  בשבי ארגוני הטרור הפלסטינים ומשנה לשנה מחודש לחודש – ירי טילים על ערי ישראל מתקבל כמוסכמה שבשתיקה וכנורמה שניתן להשלים איתה.
הארגונים בעזה מתחמשים מיום ליום  בעוד רקטות קצרות וארוכות טווח במימון אירן ומתחזקים. ישראל לא מגיבה והם נהנים מהכוח שנוצר להם – לשתק את החיים בישראל ולשלוח למעלה ממליון איש למקלטים בכל עת שיחפצו.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה