בוקר טוב, גם היום ילדי אשדוד בחופש. גם היום אין תגובה של ממשלת ישראל.


להאזנה לתוכן:

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי החליט שלא לקחת סיכון ולנצל את העובדה שיום שישי הוא יום קצר. ולאחר השבת המצב הביטחוני יהיה בהיר יותר.
גם העובדה שרוב התושבים או לפחות אחד מההורים לא עובדים בשישי, תרמה להחלטה.
22 טילים נורו לעבר שטח ישראל מאז ההכרזה על הפסקת האש. לאחר שצה"ל נמנע מלהגיב, אמש חיל האוויר תקף אבל בכאילו ונראה שבמכוון צה"ל לא רצה לגרום נזק. ירי לנתיבות סמוך לבית ספר בו שהו ילדים, שלושה טילים נורו לעבר בירת הנגב באר שבע ועל שער הנגב ובהמשך כאמור על אשדוד ועל אשקלון. האזעקות פועלות בשמי הדרום ללא הפסקה ונראה היה כי צה"ל יהיה חייב להגיב הפעם. לתדהמתנו זה לא קרה.

כלי טיס של חיל-האוויר תקפו בפעם השנייה מאז הפרות הפסקת האש של הפלסטינים. בשני המקרים הם תקפו...פרדס. באופן רשמי הודיע צה"ל כי תקף "אתר שיגור בצפון רצועת עזה ו"מנהרה התקפית" בדרום הרצועה. זוהתה פגיעה מדוייקת"

בפועל צה"ל קיבל הוראה לעשות רעש קטן מבלי לגרום לנזק ולהלהיט את הרוחות בעזה. הפלסטינים דיווחו כי צה"ל כיוון את התקיפה הראשונה לעבר חלקה המזרחי של העיר עזה, ליד פרדס. ושם הטיל לא התפוצץ. בשני המקרים לא היו נפגעים.

אתמול נורו טילים לנתיבות, 3 טילים לבאר שבע לשער הנגב לאשדוד ולאשקלון. 

באזור נתיבות, שם התקיימו הלימודים כרגיל, הגיעו הורים לאסוף את ילדיהם מבית הספר, שבמרחק לא רק ממנו נפל גראד.

בכירים בצבא - ברק ונתניהו מונעים מלהכות בעזה בעוצמה

עד לרגע זה צה"ל מגיב באיפוק לא סביר. ממקורות בטחוניים עולה כי צה"ל מחכה לאישור שר הביטחון כידי להגיב בעוצמה לירי, אולם ראש הממשלה, נתניהו ושר הביטחון, ברק נמצאים תחת לחצים של המצרים המבקשים מהם להבליג ככול האפשר כידי שיוכלו להגיע למצב שליטה ברצועה. 
מי שמעוניינים בהסלמה הם האיראנים והמצרים מבקשים לא לשחק לידהם.
אך לצה"ל יהיה קשה להבליג שוב ושוב נוכח ההתקפות הגם שהם מתבצעים ע"י ארגונים קטנים שממומנים ע"י האיראנים.
התקיפה של חיל האויר אמש ברצועה הייתה סטרילית ונראה שצה"ל קיבל הוראה לעשות רעש אך לא לפגוע בנפש כידי לא להלהיט את האווירה.  
החמאס הצליח להגיע להבנות עם הג'יהאד אך לא שולט בשטח.

התגובה של צה"ל תכריע האם אנו הולכים שוב להסלמה או לרגיעה.

יש שרואים בהבלגה של צה"ל כמסר של רפיסות וכלגיטימציה לארגוני הטרור להפר את שלוות החיים בישראל, מה שלא סביר ולא ייתכן בשום מדינה ריבונית בעולם.

בממשלה עולים טענות שנתניהו וברק פועלים כצמד ומקבלים את ההחלטות לבד תוך שהם מתעלמים מהשמיניה ומכל גורם מדיני אחר בממשלה.

מחר, שישי -אין לימודים באשדוד

ראש העיר החליט שלא לקחת סיכון ולו קטן שאזעקה תתפוס את הילדים במוסדות החינוך וחמור מכך שלא תהיה פגיעה ישירה. ההחלטה לא לקיים את הלימודים היום, הייתה בניגוד להחלטת פיקוד העורף. ראש העיר מבין שהאחריות מוטלת על כתפיו ולא על פיקוד העורף ולכן הוא מקבל את ההחלטות לאחר התיעצויות, גם כאשר פיקוד העורף מבקש לחזור לשגרה. כבר הוכח לא פעם שבפיקוד העורף מקבלים החלטות שגויות.

ראש הממשלה וברק יהיו מעוניינים שהתלמידים יחזרו ללימודים כידי לנסות ולשדר עסקים כרגיל. השבתת הלימודים מצד אחד וחוסר התגובה של צה"ל לרקטות מצד שני, מפעילה לחץ ציבורי עליהם לעשות מעשה.

ההבטחות של נתניהו לעומת המציאות

לפני שלוש שנים, ממש לפני הבחירות, ביבי הבטיח מול המצלמות להביא ביטחון... מתי הוא יקיים הבטחתו?



צפו בסרטון: 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה