הפסקת אש? 2 טילי גראד נורו לבאר שבע


להאזנה לתוכן:

סמוך לשעה 18:40 נורה טיל גראד לבאר שבע. כיפת ברזל ירטה טיל אחד והשני התפוצץ בשטח פתוח. אחר הצהרים התפוצצה רקטת קאסם במועצה האזורית שער הנגב. לפני 3 שנים הבטיח ביבי נתניהו להחזיר את הביטחון לתושבי הדרום... בינתיים הוא לא מילא הבטחתו. צפו בראש הממשלה בסרטון מלפני 3 שנים, מבטיח ביטחון

16 טילים ופצצות מרגמה נורו לעוטף עזה מאז "הפסקת האש" הלא רשמית בין ישראל וארגוני המחבלים. בצה"ל לא מגיבים לירי, ויש מי שמציין שמדובר בארגוני טרור קטנים... אבל עם פצצות גדולות. בשעות הערב של יום רביעי נורו שני טילי גראד לעבר העיר ב"ש. כיפת ברזל ירטה טיל אחד והשני התפוצץ בשטח פתוח מחוץ לעיר. מוקדם יותר ירו המחבלים רקטת קאסם לעבר המועצה האזורית שער הנגב. אמש התפוצץ טיל גראד במרכז העיר נתיבות... הפסקת אש?

בצהרי יום ד' הגיע הגיע אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, לביקור ביישוב עומר. בפגישה שקיים עם תושבי המקום הביע ספקנות באשר ליכולת לשמר את הרגיעה ואמר: "צה"ל עושה הכל כדי שתושבי עוטף עזה יוכלו לנהל אורח חיים נורמלי, אך אני לא יודע עוד כמה זמן זה יחזיק מעמד. יכול להיות שנידרש בעתיד לפעולה גדולה ורחבה יותר".

בהתייחסו ליכולת השליט של חמאס בשטח, אמר רוסו כי "אין כיום גוף ששולט ברצועת עזה, שנותן פקודה - ופתאום אין ירי לחלוטין. זה לא מקום שמנוהל 'מגבוה'. גם סבב רציני יותר לא היה מביא פתרון אבסולוטי". 

בימים האחרונים הייתה אשדוד אחת הערים המופגזות ביותר  בגזרה. בחסדי שמיים ובזכות כיפת הברזל, נמנעה פה טראומה קשה לאלפי בני אדם ונזקים קשים לרכוש. למרות הכמות הבלתי נתפסת של טילים שנורו לאשדוד (כ- 36 לפי הקב"ט העירוני), זה לא ממש שיכנע את הדרג המדיני. שם כנראה יתעוררו שטילים יפלו על ת"א ונמל התעופה יושבת. 

בשנת 2009, בעיצומה של מערכת בחירות, הבטיח ביבי נתניהו, שלימים נבחר לעמוד בראש מדינת ישראל, למוטט את שלטון החמאס ולהביא להפסקת הירי מרצועת עזה.

תמונה: שמעון בן עמי - שדה עוזיהו

הנה תזכורת לסרטון הבחירות של ביבי והליכוד:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה