אצל ראש העיר בבית בשעת חרום


להאזנה לתוכן:

מזג האוויר נפלא לטיולים אולם המצב הביטחוני מחייב להיות צמוד לממ"ד ואותי למחשב. החלטתי ללכת לביתו של ראש העיר שם אמור להיות יותר אקשיין מאשר בחוץ. אחרי 5 דקות - טלפון מראש הממשלה...על השיחות השיחה, הערכות מצב והתשובה לשאלת השאלות - "מה עם בית ספר מחר?" בכתבה באתר אשדוד נט

נתניהו מתקשר לראש העיר אשדוד כידי להתעדכן באווירה ובהערכות הבטחונית. ראש העיר שלנו, למרות שהוא אדם דתי, מנהל מביתו את כל מערך הקשר עם הציבור ועם כוחות הבטחון. לסרי מעדכן את ראש הממשלה שתושבי אשדוד התעוררו כולם הבוקר בסביבות 6:00 אבל לאו דווקא לתפילת שחרית של שבת...(כמובן הוא השתמש במילים אחרות). צדיקים, צדיקים אבל לא עד כידי כך. 
 
עוברות שעות ועדין אין צליל של גראד או יותר נכון לאמור שריקה. תושבים רבים שלא נרדמו בלילה לאחר שהוקפצו מהמיטה כ 4 פעמים....הלכו לישון סוף סוף. אחרים יצאו אל השמש החמה (אבל מעט מאוד) וזה הזמן מבחינתי להתחיל לנתח את הצפוי לבוא. 
 

ראש העיר, אריה איטח האחראי על הבטחון העירוני, שמואל דוד דובר ראש העיר ואני מנסים ליצור הערכות קרובות למציאות. 

אני, כמי שמחובר לציבור כמו וריד אל האנפוזיה, באמצעות האתר "אשדוד נט" ושלוחותיו בפייס בוק ובאמצעות המגזין אשדוד, מספר שכל מה שמעניין את הילדים זה..."האם יש בית ספר מחר?"... ומוסיף כי מפלס החרדה בקרב התושבים הוא נמוך ביחס לפעמים קודמות - בזכות תחושת הבטחון שנותנת לנו כיפת ברזל.
אריה איטח מתערב ואומר שכיפת הברזל לא נותנת מענה הרמטי וכי היא לא ירטה טיל אחד בבאר שבע, שם הוא נפל בתוך העיר וגרם לנזק. "תזהיר את התושבים שלא יהיו שאננים"- הוא מבקש  ואני מסכים (אתם עדים שעכשיו אמרתי).
מה עם בית ספר מחר? אני מבין שלילדים אין סבלנות לחכות עד סוף הכתבה אז...זהו שבכל זאת תחכו....
לפי הניסיון והסטטיסטיקה , הפלסטינאים מפציצים בלילה, עושים סיבוב נוסף בשעות הבוקר המוקדמות ו...אז הם נכנסים לסיאסטה של שנת הצהריים.
אנו מקבלים תחושה ש...הנה זה נגמר...אבל בערב שוב...בום!
זאת מתכונת שלמדנו מהפעמים הקודמות ונראה שהיא תחזור על עצמה גם היום.
תוך שאנו מפרשנים - הרמטכ"ל גנץ טוען כי להערכתו תהיה הסלמה ועל התושבים להמשיך להיות ערניים. הוא מעריך כי הירי ימשך.
האמת היא שאני סומך על גנץ, בעיקר כשאחותו, אסתי גרה באשדוד והיא ידידה טובה. אם הוא לא ישמור על אחותו...על מי ישמור?
ממגוון האנפורמציה שזורמת, אני מנסה להגיע למסקנה -  נצלו את הצהריים להתרעננות.
השמש נהדרת, העיר ריקה, צאו לטייל וחזרו עד הערב הבייתה.
מה עם בית ספר מחר? לא סביר שייתקיימו לימודים כך מעריך גם ראש העיר והוא זה שבסופו של דבר קובע. פיקוד העורף ניסה פעם ללכת בניגוד אליו ואז הוא יצא בדיחה. מאז הם מבקשים קודם לכן את אישור ראש העיר והוא דוגל בהערכה השמרנית והכי זהירה.
לפי תפיסת ראש העיר גם אם יורים לכיוון ב"ש זה כאילו יורים על אשדוד. זה רק שאלה של זמן...כל עוד הירי מתקיים, לא ילכו הילדים ללימודים.
24 שעות של שקט...ישכנעו אותו לשחרר את הילדים ללימודים.
מה צפוי הערב? תלוי גם בתגובה של צה"ל. כל עוד צה"ל יחליט שהוא ממשיך להפגיז (14 הרוגים בעזה עד עכשיו) גם הם ימשיכו, תוך רצון להגיד את המילה האחרונה. חיסלנו להם את המזכ"ל והם לא מצליחים להעניש אותנו בהתאם למרות שהם נורא משתדלים. (כיפת ברזל כבר אמרתי?)
בכל מקרה הם שמחו עד ישמחו מאוד אם צה"ל ייתן להם סולם לרדת מהעץ כדי להיכנס לתקופת הפוגה. 
כשהכול נפיץ, כל טעות או נפילה באזור רגיש יכולה להרים את כל האזור על הרגליים כמו שעד יום שני -  הכול יכול להרגע.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה