צה"ל חיסל בכיר מאוד בעזה הארגונים בעזה מבטיחים - תגובתנו תרעיד את האדמה״.


להאזנה לתוכן:

חיסולו היום(ו)אחר הצהריים של מזכ"ל ועדות ההתנגדות בעזה הביא לסבב של ירי טילים. הארגונים בעזה הבטיחו להגיב באופן קשה. עד לרגע זה נורו הערב למעלה מ10 טילים שלושה מהם לאשדוד. השאר לאשקלון ודרומית לה ובעקבותיהם - צה"ל תקף שוב בעזה וחיסל עוד 2 עזתים.
ישנם התראות חמות מאוד לירי טילים לאזורנו. ו..כן, כיפת ברזל עושה עבודה נפלאה כאן באשדוד!

צילומים: רוייטרס
צה"ל חיסל היום את מזכ"ל ועדות ההתנגדות בעזה כאשר הוא נסע ברכבו. יחד עימו נהרגו שני אדם ועוד מספר פצועים.

בעזה החלו בתגובות  להרג זה באמצעות ירי טילים לכיוון אשקלון ואיומים קשים על תגובה ש- "תרעיד את האדמה"!. מכאן שאשדוד והסביבה נכנסים לכוננות גבוהה.
לידיעת תושבי אשדוד - כיפת ברזל נמצאת כאן ואמורה להגן על תושבי העיר, אם כי זו לא הגנה הרמטית.

בצה"ל אמרו - החשבון עם ראש הנחש נסגר. כשהם מתכוונים למזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהיר אל-קייסי'
המכונה גם "אבו איברהים", שחוסל היום יחד עם פעיל טרור נוסף מוועדות ההתנגדות בשם מוחמד אחמד אל-חנני. פעיל זה שוחרר רק לאחרונה לעזה בעסקת שליט. נפצע באורח קשה אדם נוסף, שזהותו אינה ידועה לפי שעה.

ועדות ההתנגדות העממית הוא אחד משלושת ארגוני הטרור שהיו אחראים לחטיפת גלעד שליט. הארגון אחראי גם לירי רקטות רבות לעבר יישובי הדרום בשנים האחרונות, בהן רקטות גראד לאשדוד.

במסגרת תפקידו  של אל - קייסי בן ה 49 כמזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית הוא שימש כמפקד הפוליטי של הארגון. לדברי צה"ל, בימים האחרונים הוא תכנן והוביל פיגוע טרור חמור ורב-נפגעים נגד מטרות ישראליות בגבול ישראל-מצרים. מצה"ל נמסר  כי חיסולו בוצע כדי למנוע את הפיגוע, שהיה בשלבי הכנה אחרונים.

ההרוג השני בתקיפה, הוא תושב בית פוריק שליד שכם. הוא היה ראש חוליית מחבלים של ועדות ההתנגדות העממית, והיה אמון על הקשר של החוליה מול רצועת עזה, שם יושבת הנהגת הארגון.
אל-חנני גורש לרצועת עזה במסגרת עסקת שליט, שבה שוחרר באוקטובר.

מוקדם יותר היום ירו פלסטינים שתי פצצות מרגמה לעבר מועצת אשכול, ובכירים בצה"ל הזהירו כי הירי הזה לא יעבור בשקט.

הדיווח הראשוני היה כי שני בני אדם נהרגו ועוד כמה נפצעו אחרי שצה"ל הפציץ מכונית שנסעה בשכונת תל אל-הוא במערב עזה. הודעה זו פורסמה  ברשת "אל-ג'זירה". בצה"ל אישרו כי חיל האוויר תקף ברצועה.
התקיפה יצאה שעה קלה אחרי שגורמים בצה"ל אמרו כי ירי שתי פצצות המרגמה היום לעבר יישובי המועצה האזורית אשכול לא יעבור לסדר היום. זאת לאחר שבוע שצה"ל לא פעל כלל ברצועה.

בצבא ציינו כי הירי ממשיך להפר באופן קבוע את שגרת חייהם של תושבי עוטף עזה, שממשיכים לחיות בין התראות צבע אדום. הם רואים בחמאס כאחראי ברצועה והגורם שאמור למנוע את הירי, גם אם הוא מבוצע על-ידי ארגונים קטנים או על-ידי ארגון הג'יהאד האיסלאמי, שלאט לאט הפך כשווה בכוחו הצבאי ובאמצעי הלחימה לחמאס.

גורמים ביטחוניים ציינו כי לא הייתה תקופת שקט בתקופה האחרונה, אלא במתח תמידי ובאווירת טרור קבועה שבה מנסים עשרות אלפי אזרחים לנהל את חייהם. יש לעצור את הרקטות שמטילות אימה על אזרחים.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה