עוד קרב על הכבוד האבוד


להאזנה לתוכן:

ניצחון לחברי ועד ההורים העירוני המכהן בבחירות לנציגי ההורים בועד הארצי. 10 הורים מהועד המכהן נבחרו גם לועד הארצי, זאת מתוך 11. כך מסתיים לו עוד פרק בקרב על הכבוד בין ראש מינהל החינוך ליו"ר ועד ההורים העירוני

ראש מינהל החינוך באשדוד, אריה מימון, פנה בשבוע שעבר במכתב אל ראשי ועדי ההורים הבית ספריים וקרא להם לבוא לבחור את נציגי ועד ההורים העירוני. חלק מראשי הועדים קיבלו את מכתבו של מימון בתמיהה, שכן רק לאחרונה נבחר ועד ההורים העירוני לקדנציה חדשה ויו"ר הועד, קלמנט ברבי, נבחר שוב אף הוא.

אחרי הבחירות שנערכו לאחרונה, קיווה ברבי ליישר את ההדורים עם מימון, אך נראה שהמצב רחוק שנות אור מכך. במקום זאת, במינהל החינוך מתכוונים ככול יכולתם להקים ועד הורים עירוני אחר, כזה שיהיה מקובל עליהם.

בשבוע שעבר כאמור, שיגר מימון מכתב אל יושבי ראש ועדי ההורים הבית ספריים, ועדכן אותם שתוך שבוע מתאריך מכתבו (יום ג' השבוע) יתקיימו הבחירות לועד ההורים העירוני. על פי מכתבו של מימון, מספר חברי הועד יהיה רק 11 חברים, זאת לעומת 21 חברים כיום.

מימון מציין במכתבו שהבחירות תנוהלנה על ידי נציגים מטעם עו"ד ארז חבר – מי שמונה כמנהל מיוחד של עמותת ועד ההורים הארצי שנמצאת בהליכי פירוק. עוד מציין מימון במכתבו שעו"ד חבר פנה אל מינהל החינוך לצורך ביצוע הבחירות וביקש את הסיוע שלו בעניין. בהמשך מכתבו מציין מימון כי תוצאות הבחירות שנערכו זה מכבר, ואשר התקיימו לדבריו בניגוד לצו בית המשפט, אינן תקפות.

בעקבות ניסיון ההתערבות, לכאורה, של מינהל החינוך של עיריית אשדוד בבחירות בועד ההורים העירוני, וקריאת ראש המינהל לקיום בחירות לועד ההורים העירוני שרק הוא יוכר באשדוד, מציין עו"ד יצחק שטינבורצל, היועץ המשפטי של ועד ההורים העירוני, כי הנחיות ראש מינהל החינוך ניתנו ללא סמכות ולא על פי החוק.

"הליך הבחירות לוועד ההורים העירוני נערך כדת וכדין וכל ניסיון להביא לביטול הבחירות ולאי הכרה בתוצאותיו, הינו ניסיון התערבות שלטונית של הרשות שלא בסמכות", כך טוען עו"ד יצחק שטינבורצל. עוד מציין עו"ד שטינבורצל כי כל ניסיון להטיל דופי בבחירות באמצעות ציון שמו של עו"ד ארז חבר והחלטת בית המשפט המחוזי, הינו ניסיון הטעיה, שאין לו אחיזה במציאות. "מינהל החינוך באשדוד מוציא מהקשרו מכתב שנשלח אליו מאת עו"ד ארז חבר ב-7.2 בעניין בקשה למתן עזרה בקיום בחירות לארגון הורים ארצי (המכתב מצוי ברשותי) בו מודיע עו"ד ארז חבר על פי מינויו בהתאם להחלטת בית המשפט המחוזי, כמנהל המיוחד לעמותת ארגון ההורים הארצי למערכת החינוך בישראל (בפירוק) (להלן: "העמותה") לצורך הבראתה, במילים הבאות: כפי שהבהרנו בעבר, נבהיר שנית כי הבחירות הנוכחיות הנן לארגון ההורים הארצי בלבד, ואין בתוצאותיהן כדי לשנות או להשפיע בדרך כלשהי על ארגוני הורים שכבר קיימים ברמה העירונית/יישובית", כך מציין עו"ד שטינבורצל.

יום לפני הבחירות, עליהם כתב מימון במכתבו, מוציא עו"ד ארז חבר, המנהל המיוחד לעמותת ארגון ההורים הארצי, מכתב הבהרה לאריה מימון, ראש מינהל לפיו הבחירות שיתקיימו היום יהיו רק לוועד הארצי ולא ישפיעו על ועד ההורים העירוני הקיים.

עו"ד חבר כותב למימון כי בהמשך למכתב שמימון הפנה לועדי ההורים הבת סיפריים ב-21.2 כי, "הבחירות הנוכחיות מטעם ארגון ההורים הארצי הנן לארגון הארצי בלבד ואין שתוצאותיהן כדי לשנות או להשפיע בדרך כלשהי על ארגוני הורים שכבר קיימים ברמה העירונית". עו"ד חבר מזכיר למימון כי גם במכתב ששלח ב-7.2 הוא הבהיר כי מדובר בבחירת נציגים לארגון ההורים הארצי ולא לוועד ההורים העירוני.

אמש (יום ג') נערכו הבחירות בבניין עיריית אשדוד. על פי נתונים שנמסרו על ידי יו"ר ועד ההורים העירוני, קלמנט ברבי, נבחרו 10 חברים לועד הארצי מתוך ועד ההורים הקיים.

לדברי ברבי, מדובר בנצחון לועד המכהן, זאת על אף ניסיונות של ראש המינהל לערער ולבטל את ועד ההורים הקיים.

תגובת מינהל החינוך:

"ראשית יש להבהיר שמינהל החינוך לא עורך בחירות ולא מתערב בבחירות של ועדי הורים. הנכון הוא שבא כח ארגון ההורים הארצי, עו"ד ארז חבר, פנה לראש מינהל החינוך וביקש את עזרתו בהפצת הודעה לבתי הספר (כפי המצויין במסמך המצ"ב), בהקצאת מקום לקיום בחירות ובהעברת רשימת חברי ועדי הורים של בתי הספר מכל העיר. ראש מינהל החינוך עומד על כך שהבחירות הקודמות לא נעשו כדין ולפיכך אין מכירים בתוצאותיהן. יותר מכך, קבוצת הורים פנתה וביקשה לקיים הליך חדש לבחירת ועד הורים כדין. אתמול, בפעם הראשונה התקיימו בחירות כדין, המפוקחות ומבוקרות ע"י עו"ד חבר - בא כח ארגון ההורים הארצי, והאנשים שנבחרו ישמשו כנציגי ההורים בארגון הארצי. בכל מה שנוגע לעבודה עם קבוצות ההורים, מינהל החינוך נסמך על הכללים והתקנון של ארגון ההורים הארצי.  כמו כן תמליץ העירייה להכיר בקבוצה שנבחרה אתמול לארגון הארצי, באם תסכים הקבוצה כמובן, שתייצג את ההורים גם במישור המקומי. מענה מסודר נשלח לעו"ד שטינבורצל המבהיר חד משמעית כי פעילות מינהל החינוך נעשתה כדין ובסמכות, בהתאם לחובות המנהליות המוטלות עליו וע"פ הוראות התקנון של ארגון ההורים הארצי".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה