המנקות במכללת סמי שמעון מתארגנות למאבק


להאזנה לתוכן:

כ-20 מנקות שמועסקות במכללת סמי שמעון באשדוד, החליטו לצאת היום למאבק בכדי להחזיר לעבודה שלוש מחברותיהן שפוטרו על ידי קבלן הניקיון ובמקביל, להחזיר את שעות העבודה שקוצצו מהמנקות 'בנות המזל' שלא פוטרו

לדברי ורוניקה ויגדורצ'יק סטודנטית במכללה שהחליטה לשמש להן לפה, קבלן הניקיון מחברת "אשן בנגב בע"מ", ריכז את כל המנקות, הודיע על פיטוריהן של שלוש מהן והסביר לנותרות כי עליו לקצץ במספר השעות. הוא שאל אותן: "מי מתנדבת להתפטר? אם אין מתנדבות אאלץ לקצץ בשעות העבודה של כולכן". המעשה הזה מריח לי כמו 'סחיטה'".

ויגדורצ'יק: "כמובן שאף אחת לא התנדבה והעדיפו לשתוק כדי לשמור על מקום העבודה גם אם יעבדו פחות שעות.  פניתי ליו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד, חיים שייב והוא אמר לי מייד שהוא מוכן לעזור להן והמליץ להן  להתארגן במסגרת ההסתדרות".

חיים שייב יו"ר ההסתדרות הכללית החדשה במרחב אשדוד מסר בתגובה כי "ההסתדרות במרחב החלה בפעילות כדי להשיב את המצב לקדמותו ואם יהיה צורך לא נהסס גם להיכנס למאבק מול מכללת סמי שמעון שלא יכולה להתנער מאחריות כמי שמעסיקה את קבלן הניקיון".

חשוב לציין כי מרבית המנקות במכללה הן אמהות לילדים וחלק גדול מהן הן יוצאות אתיופיה. לדברי ויגדורצ'יק היא נחשפה למידע כאשר אחד הסטודנטים במכללה העלה סטאטוס בפייסבוק שם סיפר על הפיטורין. ויגדורצ'יק: "אני פעילה במחאה החברתית והייתי בין מקימי המאהל בסיטי יחד עם נאור ביטון, יניב קקון ושרי גרינברג וזכויות העובדים הוא נושא שמאוד מדבר אלי. אפילו למדתי במכללה קורס בנושא דיני עבודה. אני מאמינה שלכולנו מגיעות הזכויות ובעיקר לאוכלוסיית עובדי הקבלן שגם ככה הם נעדרי זכויות".

צילום: אינטרנט 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה