מה חשוב יותר: שלוות התושבים או פרנסת בעלי הפיצוציות?


להאזנה לתוכן:

בעלי 7 פיצוציות ברובע הסיטי הפגינו אמש נגד העירייה, זאת בגלל קנסות שהם מקבלים אחרי חצות הלילה. בעיריית אשדוד מבצעים את האכיפה נגד הפיצוציות בגלל תלונות תושבים על רעש וונדליזם. איזה אינטרס גובר? טובת התושבים ושלוותם או פרנסת בעלי הפיצוציות, שרוצים להישאר פתוחים כל הלילה?

צילום: צליל ורטניק

צהריי יום ראשון, השעה ארבע בצהריים, יש טפטוף של גשם גם בכיכר הסיטי, ובה אנשים שמוחאים נגד קנסות שהם מקבלים מעיריית אשדוד על כך שהם נשארים פתוחים בלילה אחרי חצות וכן פועלים בשבתות.

טל מוסייב , בעל פיצוציית "סיטי מרקט" בכיכר הסיטי הוביל את ההפגנה היום יחד עם רבים מבעלי הקיוסקים והפיצוציות במרכז הסיטי ובעיר בכלל "המקום הזה הוא מקום שנועד כדי לתת שירות,זאת המטרה שלנו.ובעצם זאת זכותי המלאה לפתוח את המקום שלי בשבת , בלי לדאוג לזה שאני עלול לקבל דוח..אם הם מאמינים שצריך לשמור את השבת,אני מאמין אחרת..שיפעלו לפי מה שהם מאמינים בו,ואני יפעל לפי מה שאני מאמין בו..ככה כל אחד יחיה את החיים שלו".

בעיריית אשדוד מקבלים תלונות רבות מדיירים המתגוררים בסמיכות לאותן הפיצוציות. הם מתלוננים על וונדליזם, רעש, עשיית צרכים בלובי ועוד. במכתב שכתבה אחת הדיירות באותם הבניינים לראש העיר, היא כותבת: "חיינו הפכו לסיוט. צעירים שמגיעים לפיצוציות לא נותנים לנו מנוח במשך כל הלילה. אם לא תפעלו להשבת השלווה לדיירים, נפסיק לשלם ארנונה ונקים חברת שמירה עצמאית".

לפני מספר שנים התקיימה ישיבה בלשכתו של ראש העיר ביחד עם נציגי הדיירים והפיצוציות. נציג המשטרה בדיון ציין באותה הישיבה שיש לראות בפתיחת  העסקים קרי פיצוציות קשר ישיר בהפרעת שלוות השכנים. "אם נבחין בדיירים שאין בקרבתם פיצוציות הם זוכים לשלוות חיים טובה יותר", אמר נציג המשטרה.

נציגי הפיצוציות טוענים בתוקף שמדובר בכפיה על רקע דתי, ושרוצים לסגור עסקיהם בשבתות. בעירייה לעומת זאת מציגים תלונות תושבים ומציינים כי הם יפעלו לשמירה על המרחב הציבורי למען ובשביל התושבים.

אז מה חשוב יותר? שלוות התושבים או רווחיהם של בעלי הפיצוציות?

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה להפגנה אמש:

"ראש העיר, מנכ"ל העירייה , ראש מנהל תפעול, המחלקה המשפטית קיימו בעבר פגישה עם בעלי הפיצוציות מהרובע. פגישה שהתקיימה לאחר שבעלי הפיצוציות התלוננו על אכיפה שהחלה  לאחר הבחירות".

"העירייה תמשיך לשמור על החוק מתוך המטרה לשמור על איכות החיים של התושבים ברובע. במקביל לכך הגיעו תלונות רבות של וועדי הרובעים על מעשי אלימות, ונדליזם והשחטה של מבואות הכניסה לבניינים אשר לטענתם נגרמים כתוצאה ממכירת אלכוהול בשעות הלילה ,( התלונות לא פוסקות ביוזמת העירייה, הוחלט מספר פעמים לקיים שולחן עגול בו השתתפו וועדי רובע הסיטי, נציגי בעלי הפיצוציות ונציג משטרת אשדוד. בעלי הפיצוציות לא הגיעו לדיון עם רעיון לפתרון  למרות שהתבקשו לעשות כך ,מתוך הרצון להסכמה בין כולם. במהלך הפגישה העלו הסוחרים את הבקשה לעבוד במשך הלילה. וועדי הרובעים ומשטרת אשדוד התנגדו בתוקף ואף ביקשו להחמיר את האכיפה ברובע".

"עד היום לא הועבר הצעה קונקרטית לדיון ע"י נציגי הפיצוציות שיעברו לבחינת עיריית אשדוד, נציגי הוועדים ברובע הסיטי ומשטרת אשדוד. עיריית אשדוד, תמשיך ותפעל לשמור על איכות חיי התושבים".

השתתפו בכתיבת הכתבה: סטיב ברגרט, קרין יוסבשוילי

צילום: צליל ורטניק 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה