בהמלצת בג"צ: גלבר משכה את העתירה נגד העירייה וראש העיר


להאזנה לתוכן:

בעתירה ציינה גלבר שלסרי והעירייה מבזים את החלטת בית המשפט. שופטי העליון אמרו בדיון לעורכת הדין מטעם גלבר: "לא פנית לפורום הנכון ולא בדרך הנכונה". בעירייה רואים בכך הפסד לגלבר, ותשובתם בעליון חושפת את תוכניותיהם לביטול הפטור

התביעה לביזיון בית המשפט הוגשה לבג"צ בשבתו כבית משפט לערעורים בעניינים מנהליים, בחודש אוקטובר שנה שעברה לאחר שלטענתה ראש העיר והעירייה לא קיימו את פסיקת בג"צ מחודש פברואר שנה שעברה, לפיה יש להעניק פטור רטרואקטיבי בגין ארנונה על מרתפים. בתביעה לביזיון בית המשפט גלבר ו-229 אחרים טענו באמצעות עו"ד גליה גרינברג כי בג"צ קבע כי השמטת סעיפי הפטור בצו הארנונה בעניין חיוב מרתפים החל משנת 96' הינה שינוי אסור של שיטת החיוב אשר נעשה בחוסר סמכות ומשכך הרי שמדובר בחיוב שהינו בטל.

גלבר דרשה מבג"צ שבית המשפט יוציא צו אכיפה לפיו העירייה תשלם 100 אלף ₪ ליום, על כל יום שהיא לא מקיימת את פסיקת בג"צ בנושא.

ראש העיר והעירייה טענו באמצעות משרד עורכי הדין הררי טויסטר, כי טענותיה של גלבר מופרכות שכן העירייה והעומד בראשה קיימו את פסק הדין ככתבו וכלשונו ואף הלכו כברת דרך נוספת לקראת תושבי העיר מעבר למתחייב מפסק הדין. לטענתם הבקשה הוגשה ממניעים פוליטיים שכל עניינם רצונה של הלן גלבר כחברת אופוזיציה להתנגח בראש העיר תוך שימוש לרעה בהליכי משפט.

העירייה ולסרי טענו בנוסף כי לבג"צ אין סמכות לדון בסעיף 6 הנוגע לביזיון בית המשפט וכי על פי החלטת בג"צ הפטור איננו גורף לכלל המרתפים אלא רק לאלה אשר אינם בשימוש ואשר ריקים בלמעלה מ-80% משטחם. עוד נטען כי העירייה הלכה לקראת התושבים ומיוזמתה החליטה לזכות את חשבונות העותרים בגין סכומים ששולמו בגין חניה החל מ-2006 ואילך. בנוסף המועצה החליטה בחודש מרץ 2011 לבטל הריבית בגין הפרשי ההצמדה שהצטברו בגין הפרשי המדידה עד להכרעתו של בג"צ. לטענת העירייה חלק מהמרתפים משמשים למקלט ובית המשפט החליט שלא להתערב בהחלטת המחוזי שקבע בנושא כי יש לחייב ארנונה בגין מקלטים.

בתשובתה העירייה גילתה כי בכוונתה לחייב ארנונה על מרתפים בשיעור של 50 אחוז מתעריף הארנונה למגורים. העירייה ביקשה מבג"צ לדחות הבקשה על הסף ולחייב את גלבר בהוצאות משפט.

במהלך הדיון שהתקיים ביום שני השבוע, ראש ההרכב, השופטת מרים נאור, אמרה לעו"ד גרינברג באת כוחה של גלבר, כי "הבקשה הזאת לא הייתה צריכה להיות מוגשת ונראה כי הדרך הנכונה לברר הנושא הוא בהליכים פרטניים של כל אחד מ-229 האנשים". השופטת הוסיפה: "לא אביע דעה על כל מיני מניעים בהליך זה רק אומר כי לא פנית בפורום הנכון ולא בדרך הנכונה".

לאחר שמיעת הערות בית המשפט חזרו בהם גלבר ועורכת דינה מהבקשה, תוך שמירת הזכות לנקוט בהליכים פרטניים ככל שימצאו לנכון והבקשה נמחקה ללא צו הוצאות.

בעיריית אשדוד מיהרו להוציא השבוע הודעה לתקשורת על "המפלה" של גלבר בבית המשפט. בהודעה נכתב כי "דחיית העתירה רושמת הפסד נוסף וצורב לגב' גלבר, ומאידך ניצחון נכון וצודק לעיריית אשדוד!".

הלן גלבר ציינה לאחר משיכת העתירה כי "מה שהוגש לבית המשפט הינה בקשה לביזיון בית המשפט מצד תושבי העיר ולא עתירה כפי שטענה העירייה, כאשר בסופו של דבר הוסכם על ידי בית המשפט והצדדים כי מבחינה פרוצדוראלית בלבד יש להגיש בקשה זו לבית המשפט המחוזי. מכאן ועד לסיפורי האלף לילה ולילה של עיריית אשדוד יש מרחק רב ולצערי גם פתטיות רבה. עיריית אשדוד הפסידה בבית המשפט העליון בעתירה אשר הוגשה מצד מאות תושבים, אשר משמעותה השבת מיסים עירוניים שנגבו ביתר לאורך שנים רבות, ועל כך שילמה העירייה לתושבים גם הוצאות משפטיות ושכר טרחת עורך דין".

עוד מציינת גלבר כי "תושבי העיר מוחזקים כבני ערובה במלחמת חורמה פוליטית אשר מנהל ראש העיר נגדי ומסרבת בגין כך להשיב כספים המגיעים לתושבים ע"פ חוק ואף מנסה לעקוף את החלטת בית המשפט בדרכים שונות".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה