הסוף לחגיגת המנגלים בחוף הים באשדוד


להאזנה לתוכן:

אחרי הצהרות רבות, הגיע שלב המעשים – בעיריית אשדוד הרסו את מתחם המנגלים באזור החוף התאילנדי והמקום יהפוך בקרוב לעוד פנינה בחוף אשדוד. ב"חופית" ובמינהל התפעול מציינים שתיאסר הבערת מנגלים באזורי החוף, ויוקצו מקומות מיוחדים לשם מטרה זו בפארקים בפאתי העיר. בעבר כבר הבאנו מראות לא נעימים בכלל של טינופת שמשאירים אחריהם "מנגליסטים", רובם כלל לא מאשדוד

השבוע עלו הטרקטורים על מתחם המנגלים בחוף הים באשדוד וגילחו אותו לחלוטין. ערימות הבטון והאספלט עדיין נמצאים במקום ומדיפים ריחות חזקים של העשן והפיח שנדבק בהם. בימים הקרובים לא יישאר במקום זכר לפינות הישיבה השחורות והמטונפות שהיו במקום. מי שאחראית לפיתוח החדש של המקום היא חברת "חופית", חברת התיירות של אשדוד, זאת בשיתוף פעולה עם מינהל התפעול של העירייה.

לפני יותר משנה הצהירה העירייה על כוונתה לאסור לחלוטין הבערת מנגלים בחופי הים. רבים הביעו תרעומת נגד העירייה על המהלך הצפוי. בד בבד, בערי החוף הסמוכות אסרו לחלוטין הבערת מנגלים בתחומי העיר, וכך קרה שאשדוד, שבה לא נאסר להבעיר מנגל, הפכה לאתר עליה לרגל למנגליסטים מאזורים רבים.

עיקר הבעיה היא בימי הקיץ החמים, אז אלפי אנשים מגיעים לחופי הים של אשדוד, מבעירים מנגלים ומלבד העשן הכבד שאופף את כל האזור, הם משאירים אחריהם טינופת רבה פזורה בכל אזור החוף. לא פעם תיעדנו את אותם הבקרים שאחרי לילות המנגל הלוהטים והם לא היו מרנינים בכלל.

במינהל התפעול מציינים שהבערת המנגלים תותר באזורים שיוכשרו לכך בפארקים מסביב לעיר, כגון פארק השיטה המלבינה. 

סביר להניח שנגד העירייה תופנה ביקורת על המלך מצד חובבי המנגלים, אך רוב רובם של תושבי העיר, יזכו לקבל חופים וטיילת נקיים מעשן המנגלים וחבילות קבבים ריקות שעפות לכל עבר.

כך זה נראה אמש:

כך זה היה נראה אחרי בילוי של מנגליסטים בחוף:



תמונות השבוע בחוף התאילנדי באשדוד:








 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה