הפארק האקולוגי שנפתח בקול תרועה רמה - עדין סגור!


להאזנה לתוכן:

יותר מחצי מיליון שקל הושקעו בהקמתו של הפארק האקולוגי על גדת נחל לכיש. לפני חודשים ספורים הוא נחנך באופן רשמי, ובחברה העירונית "חופית" הבטיחו צמחיה ייחודית שתסנן מים, מיני חיים שונים וציפורים. אז הבטיחו...
השבוע ביקרנו שם וגילינו אתר נעול למבקרים, בוץ וצמחיה יבשה.
חופית מגיבים לנו שהאתר יפתח עוד ימים, לא נראה לנו שהם יעמדו בסטנדרטים של ההבטחות

לפני כחודשיים, בטקס חנוכת הפארק האקולוגי שהוקם על גדת נחל לכיש, הבטיחו לתושבי העיר פארק ייחודי שבו המים יסוננו בעזרת צמחיה ייחודית שנשתלה בפארק. בהודעה שהוציאו בחופית לפני כחודשיים הם ציינו כי בתום עבודות שיקום בהשקעה של 600,000 ₪, הוקמה במקום בריכת טיהור אקולוגית למי הנחל, נשתלו צמחי מים וצמחיית גדה שמשמשים כמטהרים טבעיים למי הנחל ומתניעים תהליך אקולוגי שימשוך פרפרים, שפיריות וחרקיםלא נראהכי הם יעמדו בסטנדרטים של ההבט, אשר ישיבו על פי התכנון, את ציפורי השיר, ציפורי המים והדורסים. עוד צוין שבמקום הוקם אמפי מעץ לאירועים ולמפגשי מטיילים.

בשבת האחרונה, כמו רבים מתושבי העיר שניצלו את השמש ומזג האוויר הנאה, גם אנו יצאנו לראות את הפארק האקולוגי שהוקם זה מכבר. אך מה רבה הייתה הפתעתנו כאשר את פנינו קיבל שער נעול שמנע את הכניסה לפארק האקולוגי.

לא רק זאת שהכניסה סגורה, הפארק עצמו רחוק מאוד מהתיאורים שהבטיחו צמחיה יחודית, בריכת טיהור אקולוגית ועוד ועוד. במקום שבו אמורה להיות בריכה יש רק בוץ עם שאריות מים מהגשם האחרון. עצי אקליפטוס שנשתלו במקום נראים יבשים ומתים. חיפשנו גם את הצמחייה הייחודית שאמורה לבצע סינון של המים, אך לא מצאנו. אמפי העץ דווקא היה במקום, כך גם מבנה העץ שהוקם לטובת המטיילים, אך בהיעדר אפשרות להיכנס למקום, גם הוא נותר בשיממונו.

אדי בן ליש, מנכ"ל 'חופית' - חברת התיירות של אשדוד: "חברת חופית ביחד עם מנהל החינוך, נמל אשדוד ואיגוד ערים לאיכות הסביבה פועלים למסד  תוכנית לימודית/ חינוכית באתר לשנת הלימודים תשע"ג. האתר יפתח בתאום עם גורמי החינוך שיפעילו את התוכנית , וזאת על מנת למנוע ונדליזם במקום. בשל הגשם העז והלכלוך הרב שנסחף לנחל, מבוצעות עבודות תחזוקה בפרויקט ובימים הקרובים, האתר יפעל כסדרו. אציין בנוסף, שישנן פניות רבות ,מבתי ספר מחוץ לעיר ,כמו למשל בית ספר למצטיינים , להדרכה מקצועית בנעשה בפארק האקולוגי ואנו נערכים לתת מענה איכותי לפניות אלו".




 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה