פורקה החומה שאיימה להתמוטט על הולכי הרגל ברובע ט'


להאזנה לתוכן:

במשך מספר שנים עמדה חומת בתים פרטיים ברובע ט' בצורה שמאיימת על הולכי הרגל. בעקבות ריבוי הגשמים בשנה הנוכחית ובעקבות סימנים המבשרים על קריסה, הובא למקום קבלן שביצע הריסה מבוקרת של הגדר, בטרם תתמוטט ותגרום לנפגעים. "החומה כלל לא הייתה מקובעת לרצפה", סיפר אחד מעובדי קבלן ההריסה

בחודש נובמבר 2011 התמוטטה חומת בית ברובע ט'. החומה התמוטטה לאחר כמויות גשם נדיבות שירדו ובמזל לא היו הולכי רגל באותה העת על השביל להולכי הרגל. 

בעיית החומות ברובע ט' ידועה כבר שנים. ברחוב אלטלנה גידרה עיריית אשדוד קטע הצמוד לחומה שהחלה לקבל נטיה ואיימה לקרוס. לאחרונה הובאו למקום משקולות אבן גדולות שתמכו בחומה בשתי נקודות, כדי למנוע את התמוטטותה.

אך בשבוע האחרון חלה החמרה במצב של החומה בקטע זה. חלקים נוספים של החומה החלו להראות סימנים להתמוטטות צפויה. ביום שלישי השבוע, בהוראה של אנשי מינהל ההנדסה של העירייה, הגיע למקום קבלן הריסה שביצע הריסה מתוכננת של החומה שאיימה להתמוטט.

אחד מעובדי קבלן ההריסה סיפר: "החומה לא הייתה בכלל מחוברת לרצפה. ברגע שהזזנו את המשקולות, רק נגענו בחומה והיא נפלה".

בעיריית אשדוד מתכוונים לסייע לדיירים בפתרון הבעיה במקום הנוכחי. בעיית חומות הבתים היא בעיה כללית כמעט בכל רובע ט'. בכל הרובע נבנו חומות מאותו הסוג, ובמקומות רבים החומות פשוט נופלות מכל מכה קטנה. חלק מהקבלנים שבנו ברובע כבר הספיקו לפשוט את הרגל. פקחי הבניה של עיריית אשדוד ומינהל ההנדסה באותה העת, אמורים היו לעלות על הבעיות בבניה עוד בזמן ביצוע הפרויקטים, אך כאמור, איש לא דיווח ורק שנים אחרי הבעיות צצות.



 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה