האונס בהוסטל: במשרד הבריאות מאשרים שהעבר הפלילי של העובדים לא נבדק


להאזנה לתוכן:

במשרד הבריאות הגיבו לאשדוד נט, בעקבות החשד לאונס שביצע מדריך בהוסטל במטופלת. "לאור האירוע הכואב, נוציא רענון של החוק לכל הספקים ומפעילים של מסגרות השיקום בנושא"

בעקבות כתב האישום שהוגש נגד תושב אשדוד, שעבד כמדריך בהוסטל וחשוד בכך שנכנס לחדרה של מטופלת וביצע בה מעשה אינוס ומעשה מגונה, התברר שהחשוד הוא בעל עבר פלילי בתחום המעשים המגונים. עובדה זו לא מנעה את העסקתו במסגרת של הוסטל לפגועי נפש, חלקם חסרי ישע ויכולת שיפוט. 

בעקבות כתב האישום, פנה אשדוד נט אל משרד הבריאות וביקש לדעת כיצד קורה שאדם בעל עבר של מעשה מגונה בפומבי ועבר פלילי בכלל, מועסק במקום כה רגיש.

תגובת משרד הבריאות מצליחה להפתיע גם אותנו. מתברר שרק לאחרונה הורחב החוק למניעת העסקת עברייני מין והוחל גם על מסגרות השיקום. עד אז לא היה כל פיקוח על עברם של העובדים במסגרות אלה. במשרד מציינים שבעקבות המקרה הם מתכוונים להוסיף סעיף של בקרה בעניין זה.

תגובת משרד הבריאות המלאה:

"מטעמי צנעת הפרט ובנסיבות של חקירת משטרה המתנהלת בימים אלה, לא נוכל למסור פרטים על האירוע עצמו. אחרי שנים של מאמצים של מערך בריאות הנפש לצרף לחוק מניעת העסקת עבריני מין , הורחב והוחל החוק גם על מסגרות השיקום. החוק התקבל בקיץ 2011, ונכנס לתוקף לאחרונה. עד לכניסתו של החוק נעשה כל מאמץ לדאוג לאיכות העובדים. לאור האירוע הכואב, נוציא רענון של החוק לכל הספקים ומפעילים של מסגרות השיקום בנושא. וכן, אנו מתכוונים להוסיף לכלי הבקרה  , סעיף לבדוק עמידה בדרישה. למותר לציין מחויבותנו להעצמת הטיפול והשיקום של המעורבים בפרשה". 
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה