צפו בתיעוד: ילדים משחקים עם נפצים מסוכנים


להאזנה לתוכן:

תיעוד וידאו שהעלו צעירים לרשת היוטיוב, חושף כיצד מסכנים עצמם אותם הילדים כאשר הם משחקים עם הנפצים, המכילים חומר נפץ שעלול לפגוע בהם. בשנה שעברה נפצע נער מחבילת נפצים שהתפוצצה בכיסו

בכל שנה נפצעים עשרות ילדים וצעירים כתוצאה ממשחק עם נפצים. מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי בחג הפורים נרשמת עלייה של פי 3.5 בפניות למיון בגין כוויות, בהשוואה לשאר ימות השנה. 

הפגיעות השכיחות ביותר הן כוויות בדרגות שתיים ושלוש בידיים, בפנים, בצוואר או בירכיים. הסיבות לפגיעות הן רבות: החל משימוש באקדחי קפצונים, זריקת חזיזים, משחק בנפצים; דרך שאיפת גופים זרים; ועד אלרגיות חריפות כתוצאה משימוש בצבעי שיער ואיפור, שאינם ברישיון משרד הבריאות. 

בשנה שעברה נפצע באשדוד נער באורח בינוני כאשר חבילת נפצים התפוצצה בכיסו. עוד באותה השנה, ברובע ז', נערים השליכו נפצים לתוך פחים מוטמנים וגרמו לשריפתם. שנה לפני כן, ילד בן 9 ששיחק עם נפצים בביתו, גרם לשריפה ונזק כבד לבית. במזל גדול הוא הצליח לחלץ את אחיו לפני שנלכדו בבית הבוער.

גם השנה, לקראת חג הפורים, החלו להישמע הדי הפיצוצים בכל חלקי העיר. בתיעוד וידאו שהעלו נערים לרשת היוטיוב, ניתן לראות כיצד מסכנים עצמם אותם הנערים כאשר הם מבעירים את הנפצים וגורמים לפיצוץ. הנערים, שמחפשים להעצים את רעש הפיצוץ, מכניסים את הנפצים גם לבקבוקי שתיה. כתוצאה מהפיצוץ הבקבוק מתעופף לכל עבר ויכול בקלות לפגוע באחד מאותם הנערים ולהבעיר את בגדיו. המקרה שתועד בוידאו המצורף נגמר בטוב, אבל יעידו כל אותם הילדים, שמסיימים בבתי החולים עם כוויות ואיברים כרותים, עד כמה המשחק עם נפצים מסוכן.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה