ראש העיר מעיף את הסוכר מהעירייה ומוסדותיה


להאזנה לתוכן:

במכתב ששיגר ראש העיר לכל המנהלים בעיריית אשדוד, החברות העירוניות, מוסדות החינוך ובכלל, הוא מדווח על שני נהלים חדשים בעיריית אשדוד ומוסדותיה, שנועדו להילחם בצריכת הסוכר הגבוה ותופעות הלוואי שבאות בעקבותיה

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מכל 1,000 תושבים באשדוד -  63 חולים בסכרת. עיריית אשדוד והעומד בראשה החליטו להילחם בצריכת הסוכר והמאכלים עתירי השומן בעירייה ובמוסדותיה.

במכתב של ראש העיר, יחיאל לסרי, אל המנהלים בעירייה, בחברות העירוניות ובמוסדות החינוך, הוא מציין כי "בשליחותנו הציבורית אנו רואים אחריות בדאגה לבריאות הציבור ולשיפור מתמיד באיכות החיים של תושבי העיר. כפועל יוצא מכך, הצבנו יעד ברור: להגיע לכמה שיותר מתושבי אשדוד ולעורר בהם את המודעות לבריאות נכונה, לעסוק בפעילות גופנית ולשנות אורחות חיים ודפוסי צריכה שאינם מטיבים עם הגוף".

ראש העיר ממשיך ומציין במכתבו כי "חשוב שהשינוי יחל בתוכנו ונהווה דוגמא לקידום בריאותינו ובריאות תושבינו". הוא מבקש את עזרת המנהלים בקיומם של שני נהלים חדשים. 

בבקשתו מציין ראש העיר: "אין להגיש שתייה המכילה סוכר בישיבות, כנסים, אירועים וכדו', אלא יש להגיש מים ומשקאות דיאט בלבד. כמו כן אין להגיש מאפים עתירי שומן (קרואסונים, בורקסים וכדו'), ולהעדיף ירקות ופירות".

את מכתבו למנהליו מבקש ראש העיר לסיים בנתונים קשים על מחלת הסכרת: "יש לציין כי מידי שנה מתים מסוכרת כ-2,500 ישראלים, כאשר בכל שנה מתרחשות בארץ כ-1,700 קטיעות איברים, כש-1,400 מהן נגרמות באופן ישיר כתוצאה מסוכרת".

בעירייה מציינים שהמכתב שהופץ בקרב כל המנהלים, זכה לתגובות חיוביות. כעת נותר לקיים את הנהלים כלשונם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה