גלבר קוראת לראש העיר לבטל מכרזים תפורים לכאורה


להאזנה לתוכן:

חברת האופוזיציה, הלן גלבר, שיגרה השבוע מכתב לראש העיר, בו היא מלינה על מכרזי כח אדם שפורסמו לאחרונה על ידי העירייה. לדברי גלבר, התפקידים החדשים שלהם פורסמו המכרזים, כבר מאוישים, עוד לפני המכרז, על ידי העובדים שזכו במכרזים. "הנך נדרש בזאת להורות על ביטולם של המכרזים ולפרסם מכרזים חדשים", כותבת גלבר ללסרי. בעירייה מציינים בתגובה כי "מועמדים פוטנציאלים שבחרו לא להגיש מועמדות עשו זאת על דעתם החופשית"

הלן גלבר, יו"ר ועדת הביקורת בעיריית אשדוד וחברת האופוזיציה במועצת העיר, פנתה השבוע לראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי בדרישה, לבטל מכרזי כח אדם בהם זכו מועמדים יחידים שממלאים את התפקיד עוד לפני המכרז.

" לדאבוני, מכרזים פנימיים רבים מגיעים לוועדת המכרזים עם מתמודד יחיד אשר ממלא בפועל את התפקיד עליו הוא מתמודד , מה שנראה לכאורה הוא שכל מטרת המכרז באה בכדי לשפר את מעמדו ואת תנאי שכרו", כותבת גלבר ללסרי.

כדי להמחיש את טענותיה, מצרפת גלבר למכתבה דוגמאות למכרזים שפורסמו לאחרונה בעיריית אשדוד, שבהם ניגש למכרז מועמד יחיד. כך לדוגמא מציינת גלבר את המכרז לתפקיד רכזת טקסים ואירועים בלשכת ראש העיר. לדברי גלבר, מדובר בתפקיד שהמועמדת היחידה שהתמודדה במכרז ממלאת אותו בפועל במסגרת תפקידה בלשכת ראש העיר.

דוגמא נוספת של גלבר לטענותיה הוא המכרז לתפקיד רכזת פניות הציבור ולוגיסטיקה בלשכת ראש העיר – כאשר לדברי גלבר, מדובר בתפקיד שהמועמדת היחידה ממלאת את התפקיד בפועל במסגרת תפקידה בלשכת ראש העיר, כאשר דרישות התפקיד תואמות את ביצוע התפקיד שלה כיום.

"ראש העיר האם אתה רוצה את אותם אנשים? האם זה לא מכרז תפור לכאורה? האם זו לא הפרה בוטה של עיקרון השוויון על פי סעיף 170 לפקודת העיריות?" שואלת גלבר את לסרי.

גלבר ממשיכה ומציינת שמועות שלדבריה נפוצות בימים האחרונים בין כותלי העירייה על מכרזים דומים, בהם שמות הזוכים כבר ידועים מראש. לדברי גלבר, מדובר במכרזים למשנה למנכ"ל וממ"ק המנכ"ל בעת העדרו, מכרז למנהל יחידת משאבי אנוש במינהל החינוך ומכרז מנהל יחידת הניקיון בחופים ובאתרי התיירות. גלבר טוענת שבשלושת המכרזים הללו הזוכים כבר ידועים מראש והמכרז נועד לקדם אותם.

"ד"ר לסרי ,במידה והינך מעוניין לקדם עובדים ,עשה זאת בצורה גלויה שקופה וישירה ולא באמצעות מכרז פיקטיבי  לכאורה ותפור למידותיו של מועמד כזה או אחר  שכן ברור לכל בר דעת שאף מועמד ראוי לא יקום ויתמודד מול מועמד ידוע ומוסכם מראש", כותבת גלבר ללסרי.

בסיום מכתבה דורשת גלבר לבטל את המכרזים ולפרסם חדשים, בהם יוכלו להתמודד מועמדים מהעירייה ומחוצה לה. העתק ממכתבה משגרת גלבר גם למבקר המדינה, לממונה על כוח אדם ושכר במשרד הפנים ולממונה על המחוז במשרד הפנים.

תגובת עיריית אשדוד:

"עיריית אשדוד נמצאת בהליך מקיף של רה-ארגון בכל יחידותיה, עפ"י החלטת מועצת העיר, ובהם גם לשכת ראש העיר. מהלך זה מחוייב המציאות הן בשל גודלה האובייקטיבי של אשדוד (למעלה מ-235,000 תושבים) והגידול המשמעותי בצרכים, המשימות והיעדים העירוניים והן כנגזרת לחזון ראש העיר הפועל בכל החזיתות על מנת לשפר את השירות ולהעמיד את התושב במרכז העשייה העירונית. כן יובהר כי רה-ארגון, הנעשה בתיאום ובעצה אחת עם ועד העובדים, משמעותו שינוי המבנה הארגוני והתאמתו הן לענייני השעה והן לתוכניות העתיד. מכח זה השינויים נותנים מענה לניוד עובדים, פרישת עובדים וקליטת חדשים, הגדרת תפקידים ותחומי אחריות, הכשרה והעצמת עובדים, שיבוץ והתאמת עובדים ראויים לתפקידים הנובעים מהמבנה הארגוני החדש, מתוך הבנה והכרה בערכם החשוב של הידע והניסיון הנצבר בארגון. תהליך זה הגיע גם ללשכת ראש העיר, לאחר בחינה וניסיונות שונים שנעשו בו, וגם בו מתבצעת כעת הבנייה ארגונית שתתאים לדרישות העומדות בפני הלשכה, תוך שימת דגש על הפרמטרים העקרוניים של שירות איכותי ומקצועי לתושבים כפי המצוין לעיל".

"במכרזים המתפרסמים בעיריית אשדוד יכול כל עובד, העומד בתנאי המכרז ורואה עצמו מתאים, לגשת ולהתמודד באופן שווה וראוי. אין בדרישות המכרז שום תנאי היכול להגביל או למנוע מעובד/ת כלשהם להציע עצמם למשרה ואפשר לראות זאת במכרזים הפתוחים לכל. מועמדים פוטנציאלים שבחרו לא להגיש מועמדות עשו זאת על דעתם החופשית ואין הוועדה יכולה לדון אלא במי שבחרו להופיע בפניה. מכל מקום, המועמדים הנבחרים בסופו של דבר לתפקיד הם אלה אשר הועדה מצאה אותם כעומדים בדרישות וכמתאימים ביותר למשרה המוצעת".

"העירייה שמחה ומתברכת בכל עובד ראוי המתמודד וזוכה במכרזים המוצעים ומתחייבת להמשיך ולפעול על פי כללי המינהל התקין, הנחיות משרד הפנים ונהלי העבודה המחייבים אותה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה