בעקבות הכתבה: גודר בית הכנסת שהפך לשירותים ציבוריים


להאזנה לתוכן:

ימים ספורים לאחר החשיפה בעיתון המגזין ואתר אשדוד נט, על מבנה בית הכנסת בבניה שהפך לשירותים ציבוריים לבני מיעוטים, הוא גודר ונקווה שגם האשפה הרבה והטינופת נוקו מקרבו

בשבוע שעבר דיווחנועל בית כנסת ברובע ט' באשדוד, שכבר תקופה ארוכה העבודות בו עצרו והוא נותר שומם ועומד פרוץ לכל. עוד ציינו באותה הכתבה את הסיור שערכנו בתוך מבנה בית הכנסת, וכך תיארנו את מה שראינו בפנים בעקבות הצטרפותנו לפקחי השיטור המשולב: "הפקחים מצאו במקום שני בני מיעוטים, ובבדיקה של התעודות שלהם התברר שהם בעלי אישורי שהיה בישראל (לא שבח"ים). כתב המגזין שהתלווה לפקחי השיטור המשולב, נדהם לגלות את התנאים הקשים, צחנת הצואה והזבל הרב במקום". 


למחרת הביקור עם הפקחים, חזרנו למקום. בני המיעוטים שתגוררים במקום הלכו לעבודתם באתרי בניה בעיר. את מה שראינו שם התקשינו לתאר. בית הכנסת המיועד הפך למחראה (שירותים ציבוריים). צואת בני אדם פזורה באזורים רבים במבנה. אחד המקומות שבחרו בהם בני המיעוטים לעשות את צרכיהם הוא בדיוק המקום בו אמור להיות ארון הקודש, בו ישכנו ספרי התורה.

בנוסף לכל אלה, אתר היה פרוץ וכל ילד יכול היה להיכנס אליו בחופשיות ולהיפגע. גם מעבר ציבורי להולכי רגל נסגר על ידי העירייה בעקבות הסכנות מבית הכנסת בבניה. עדיין לא ברור לנו מדוע בעיריית אשדוד מעדיפים להעניש את הציבור ולא לכפות על הקבלן והיזמים הסדרי בטיחות...

השבוע, ימים ספורים לאחר פרסום הכתבה, גודר אתר הבניה בגדר שתמנע מעבר חופשי אליו. לפי שעה לא ברור אם הטינופת שתועדה בתוך המבנה נוקתה. 

לוידאו שצילמנו במקום לחצו כאן

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה