חלם: משאיות עם מטען רחב אינן יכולות לעבור בשער הנמל


להאזנה לתוכן:

סרטון שהועלה לרשת היוטיוב חושף מעשה חלם לכאורה בנמל אשדוד. נהג משאית תיעד את הכניסה החדשה לנמל אשדוד, שלדבריו צרה מאוד ואינה מאפשרת כניסת משאיות עם מטען רחב. משאיות אלה נאלצות להיכנס בכביש היציאה מהנמל ולעלות על ערוגת צמחים כדי שיוכלו להיכנס לתחומי הנמל

האם בנמל אשדוד טעו בתכנון שער כניסת המשאיות לנמל? נהג משאית תיעד את הכניסה החדשה לנמל בוידאו, שכפי שניתן לראות בסרטון, היא צרה מאוד. לדבריו, הכניסה החדשה מאפשרת כניסת משאיות תוך נקיטת זהירות מוגברת כדי לא לפגוע בעמודי ברזל שמצרים את הכניסה.

"המקסימום הוא שקונטיינר 40 רגל יכול לעבור במעבר הצר", הוא מציין בסרטון ומוסיף ש"מה לעשות, לנמל נכנסות גם משאיות עם מטען רחב יותר מרוחב המשאיות".

לדבריו, כדי לאפשר כניסת משאיות עם מטען רחב, שכניסתן אינה אפשרית דרך השער החדש, מאפשרים בנמל את כניסת המשאיות האלה דרך נתיב היציאה מהנמל, שהוא רחב יותר. "על הצמחיה והמדרכה שמו פחים מברזל, עשו רמפה למדרכה כדי שהמשאיות יוכלו לעלות בקלות, וכך מאפשרים כניסת משאיות רחבות לנמל. זה בניגוד לכיוון התנועה", הוא מציין בסרטון.

לסרטון שצילם נהג המשאית לחצו כאן.

מנמל אשדוד נמסר בתגובה: "מטבע הדברים, מעת לעת יוצאות מנמל אשדוד משאיות אשר הועמסו עליהן מטענים חריגים. הואיל ומדובר במטענים רחבים, יציאתן מתאפשרת כיום דרך השער החדש בלבד. חברת נמל אשדוד מכשירה נתיב יציאה חדש מהנמל שישמש ליציאת משאיות עם מטענים חריגים על מנת לפתור המצב בהקדם. נדגיש כי יציאות וכניסות המשאיות העמוסות במטען חריג נעשות בהתאם להוראות הבטיחות תוך שימוש באמצעי בטיחות ולעיתים אף בתאום ובליווי של משטרת ישראל".


הכניסה המאולתרת למשאיות רחבות בנתיב היציאה מהנמל:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה