כמעט אסון: בית עלה באש ברובע י"ב (תמונות ווידאו)


להאזנה לתוכן:

בית עלה באש ברובע י"ב, בני המשפחה הצליחו להימלט מהבית אפוף העשן והלהבות שניות לפני שנלכדו בו. 4 צוותי כיבוי השתלטו על האש וכיבו אותה. צוותי מד"א טיפלו בארבעה נפגעים קל מעשן, ביניהם תינוק בן שבוע בלבד. ההערכה ראשונית היא ששטיח חשמלי התלקח וגרם לשריפה

האירוע הזה יכול היה להסתיים באסון: מסיבה שעדיין איננה ברורה, שריפה פרצה בערב שבת בבית ברחוב שבט דן ברובע י"ב. השריפה הייתה בקומה הראשונה של בניין רב קומות, ועשן כבד כיסה את הבניין. למקום הוזעקו צוותי כיבוי מתחנת הכיבוי באשדוד.

ארבעה צוותי כיבוי בפיקודו של גבי אזולאי, הגיעו למקום והחלו בפינוי הדיירים מהבניין. עד מהרה התברר לכבאים שבני המשפחה הצליחו להימלט מהבית הבוער ונפגעו קלות משאיפת עשן. על פי הידוע, השריפה פרצה בחדר השינה של ההורים, כאשר במקום היה גם תינוק המשפחה, בן שבוע בלבד. התעשתות מהירה של בני הבית הביאה לכך שהם הצליחו להימלט מהבית הבוער זמן קצר לפני שהעשן והאש היו פוגעים בהם.

צוותים של הביטחון העירוני, בפיקודו של הקב"ט העירוני אריה איטח, הגיעו למקום וסייעו לכוחות הכיבוי בחילוץ דיירי הבניין המתגוררים מעל לבית הבוער. בשלב מסוים הגיע אב המשפחה, ששאל את הכבאים אם ראו את החתול של המשפחה בדירה. "החתול מת", שאל האיש בקול חנוק. צוות הכיבוי בדירה החל לסרוק אחרי החתול, שנמצא מסתתר באחד מחדרי הבית. הוא חולץ על ידי הכבאים כשהוא מפוחד, אך במצב טוב.

בסיום פעולות הכיבוי התברר הנזק העצום שנגרם לדירה. נסיבות פרוץ השריפה ייחקרו על ידי חוקר שריפות, ועל פי הערכה ראשונית, קצר בשטיח חשמלי הוא שגרם לשריפה. בעיריית אשדוד הציעו למשפחה, שאינה יכולה לחזור לביתה, סיוע במלון, אך המשפחה סירבה בנימוס וציינה שהם ילכו לבני משפחה אחרים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה