עצים בני עשרות שנים נעקרו בשביל 6 חניות


להאזנה לתוכן:

שורת עצים שניטעו לפני שנים רבות ברחוב שבי ציון ברובע א', נעקרו ונזרקו כדי לאפשר במקום סלילת 6-7 חניות לרכב. תושבי העיר שראו כיצד העצים נעקרים הביעו זעם על כך שבשביל מספר מועט של חניות עוקרים עצים שנתנו צל במשך עשרות שנים. בעירייה אומרים: אנחנו נוטעים מאות עצים בעיר. שורה התחתונה: צל לא תקבלו שם יותר, דוח אולי כן

מה היה חשוב כל כך לעיריית אשדוד לעקור עצים בני עשרות שנים, לדברי תושבים מדובר ביותר מ-50 שנה, אשר נתנו צל להולכי הרגל ברחוב שבי ציון בעיר, סמוך לבית ההסתדרות ובנק לאומי.

"מדובר בעצים שהיו פה עשרות שנים. אני זוכר אותם מאז ומתמיד. לפני כמה זמן הגיעו שופלים ופשוט עקרו אותם ללא כל בעיה. הם נזרקו בערימת פסולת שנערמה במקום", כך מספר אחד מתושבי העיר שהיה עד לעקירת העצים. הוא פנה למוקד העירוני, דיווח על עקירת העצים, ושם מיהרו לומר לו שהעצים לא נעקרים אלה מועתקים למקום אחר. "אמרתי למוקדנית שהם נמצאים בערימה עם פסולת הכביש, אך היא אמרה לי שזה מה שאמרו לה להגיד", הוא מספר.

זמן קצר לאחר עקירת העצים התבררה הסיבה לעקירתם. בעיריית אשדוד החליט לבנות במקום מספר חניות לרכב (6-7 רכבים אולי), ולכן היה דרוש לעקור את העצים שפריעו לכך.

"עצוב לראות את זה, אבל הרחוב נותר ערום לחלוטין. אם עד לאחרונה היו פה עצים, שקצת נתנו נוף יפה לרחוב, מה שנותר פה זה רק הבטון. השאירו שני עצים בתחילת הרחוב, מזכרת לשדרת העצים שהייתה פה. אני לא מבין את השיקול של עקירת העצים בשביל מספר מועט של חניות. לא מובן לי", אומר לנו בעל עסק במקום.

החלם בכל הסיפור הוא שסמוך לשם, בצמוד לבית ההסתדרות, ישנה חניה, אך לפני זמן מה היא נסגרה בשער. אפשר היה לפתור את מצוקת החניה באזור מבלי לפגוע בעצים שנתנו צל במשך עשרות שנים, אם רק היו רוצים. אבל עכשיו הולכי הרגל יצטרכו לחפש להם מפלט אחר מהשמש ועיריית אשדוד תרוויח עוד כמה שקלים ממספר החניות המועט שיחנו ברחוב.

בתגובה לפניית "אשדוד נט", אומרים בעירייה: "בכל שנה נוטעת העירייה מאות עצים בעיר, בפארקים, בגנים העירוניים, בשדרות וברחובות אשדוד. לשם ביצוע העבודות הנ"ל בכביש שבי ציון, נדרש פינוי העצים. כיוון שלא ניתן היה להעתיק את העצים, ניתן אישור כריתה מפקיד היערות של קק"ל.  העירייה עושה ככל יכולתה על מנת לשמר עצים ובמקרים בהם ניתן להעתיק עצים היא עושה זאת".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה