"זיהום אוויר חמור באשדוד" - מכתב פתוח לראש העיר


להאזנה לתוכן:

עופר אשטוקר, עיתונאי ותושב העיר, במכתב פתוח לראש העיר בעקבות שריפות גזם ופסולת, בלתי חוקיות, שחונקות את כולנו. בתמונה: כך זה נראה בבוקר בימים האחרונים

ראש העיר שלום.

אני פונה אליך כתושב העיר. לא כעיתונאי. אני פונה אליך במכתב פתוח שבכוונתי לפרסם בתקשורת ולהעביר לכלי תקשורת אחרים. אני מצרף למכתבי זה תמונות. תסתכל טוב על התמונות. זאת אשדוד שלנו בשעות הבוקר של הימים האחרונים. כן, זה מה שראו האורחים שהגיעו מחוץ לאשדוד לכנס "עיר מקיימת" שהתקיים פה ביומיים האחרונים.

התמונות צולמו מכיוון המושבים (אמונים, עזריקם, שתולים וכו'), כאשר ברקיע של אשדוד רואים היטב את קו הזיהום החמור, שחונק היטב את תושבי העיר בלילות ובבקרים. זה היה ככה גם יום לפני כן, וזיהום האוויר משריפות גזם ופסולת במושבים כבר נמשך תקופה ארוכה (ראה כתבתי : http://www.ashdodnet.com/article/40673 ).

באיגוד ערים אשדוד לאיכות הסביבה באשדוד אומרים שזה לא באחריותם. במשרד להגנת הסביבה אומרים ששריפת גזם היא באחריות משרד החקלאות, שם מבקשים שתביא להם מיקום מדויק של השריפה. גם אחרי שתושבים עושים עבור הפקחים את העבודה, מאתרים שריפות גזם בחלקות חקלאיות במושבים סביב אשדוד, אכיפה לא נעשית.

תושבי אשדוד נחנקים כבר מעשן השריפות, העיניים צורבות ובעלי הרגישות שבינינו לא מפסיקים להשתעל, ולפעמים זה מסתיים בקוצר נשימה ופינוי לטיפול רפואי.

בדיקות אפיון אוויר שנערכו בשכונות העיר אשדוד, מצאו ריכוזים גבוהים של חומרים מסרטנים באויר. אחד החומרים שנמצא ברובעי המגורים (ברובע הסיטי וברובע ט"ו) היה החומר בנזו-אפירן : חומר מסרטן ודאי לבני האדם. החומר נוצר בעיקר משריפה, גם משריפת גזם!

אגב, ביומיים האחרונים התקיים באשדוד כנס "קיימות" שעסק בנושאי איכות הסביבה. אורחים שהגיעו לכנס, ביניהם השר להגנת הסביבה, שר החינוך ואישים אחרים, זה מה שהם ראו בדרכם לעיר... ענן פיח ועשן שמרחף בצורה מאיימת מעל אשדוד.

איפה הרשויות בכל הסיפור? למה לא עושים לזה סוף? מדוע איגוד ערים לא דורש פיתרון? מדוע אתה, ראש העיר שלנו, לא נכנס לעובי הקורה? למה האנשים שאמונים על אכיפת החוק (מניעת שריפות גזם למשל) לא אוכפים אותו?

בשבועות האחרונים אני עד למלחמה שאיש אחד מאשדוד מנהל נגד האדישות של כל אלה שצוינו פה. אני מלווה אותו כבר זמן רב, אולי חודשים, וגם כאשר הוא עושה את העבודה עבור הפקחים, איש לא מתייחס אליו. האכיפה לא מבוצעת ובשטחים החקלאיים בסביבת אשדוד ממשיכה חגיגת שריפת הפסולת הלא חוקית.

כאן המקום לציין שלא רק תושבי אשדוד סובלים, גם תושבי המושבים, שכניהם של אלה שמבעירים את האש. כנראה גם ילדיהם של המבעירים סובלים מהעשן, מורעלים ממנו, אבל מה זה משנה, העיקר לחסוך כסף.

אני לא מתכוון להרפות מהנושא. בריאות משפחתי, חבריי ובריאות תושבי העיר חשובה לי. לא ייתכן שאין מה לעשות. אם צריך שהמדינה תעמיד פה פקחים יום ולילה... כמה קנסות טובים ואולי אף כתבי אישום, כבר יעשו את העבודה.

תודה רבה על ההקשבה, ואולי מישהו סוף סוף ייקח את המושכות לידיים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה