קבלן שיפוצים שחייו ניצלו בנס נפגש עם מציליו


להאזנה לתוכן:

ימים ספורים לפני יום הכיפורים, קיבל משה קריחלי את חייו במתנה. הוא התחשמל באולם אירועים בו ביצע שיפוצים, ואנשי ההצלה שהגיעו למקום מצאו אותו ללא דופק וללא נשימה. לאחר החייאה ממושכת, הצליחו מתנדבי איחוד הצלה דרום ומד"א לכיש להחזירו לחיים. בבית החולים לא נתנו לו הרבה סיכוי, ואמרו למשפחתו שהסיכוי גבוה לפגיעה מוחית. חודשיים אחרי אותו האירוע, נפגש קריחלי עם מתנדבי איחוד הצלה דרום, שהשתתפו במאמצי ההחייאה, והיו בין אלה שהצילו את חייו. "אתם המלאכים שלי, הצלתם את חיי"

משה קריחלי (33) , נשוי ואב לילדה, לא זוכר הרבה מאותו האירוע שכמעט עלה לו בחייו. את מה שהוא יודע הוא שמע בעיקר מעדי ראיה, בני משפחה ואנשי רפואה. השבוע הוא נפגש לראשונה עם מתנדבי איחוד הצלה דרום שהיו בין הראשונים להעניק לו סיוע רפואי, וביחד עם צוותים של מד"א לכיש, ביצעו עליו החייאה של מעל ל-40 דקות, מבלי להתייאש, והצילו את חייו.

קריחלי פונה במצב אנוש לבית החולים ברזילי. "לבני המשפחה שלי אמרו הרופאים שאין לי הרבה סיכויים לשרוד, וגם אם אתעורר, הסיכוי הוא גבוה לפגיעה מוחית", סיפר השבוע קריחלי.

אלה שהבלתי ייאמן התרחש, ויומיים לאחר שאושפז במצב אנוש, שוחרר קריחלי לביתו כשהוא עומד על רגליו. ביום הכיפורים הוא עלה לתורה והודה לקדוש ברוך הוא על הנס שעשה לו.

"אני למעשה לא זוכר דבר מאותו האירוע. אבל ממה שאני יודע זה שעסקתי בהחלפת קונסטרוקציה לקירות גבס, ובשלב מסוים הגיע איש המכירות שישב עם כוס קפה והסתכל עלי", מספר קריחלי. בדרך כלל היה קריחלי עובד לבדו במקום, אלה שהפעם החליט איש המכירות לארח לו חברה. "הבנתי שלמעשה איש המכירות היה עד להתחשמלות שלי, והוא שהוריד אותי מהסולם והזעיק את אנשי ההצלה. אם זה לא היה קורה, הייתי יכול לשכב שם שעות ולאבד את חיי לבטח", אומר קריחלי.

כונן איחוד הצלה דרום, דניאל סויסה, היה בין הראשונים שהגיעו למקום ביחד עם חובש מד"א. ביחד הם החלו לבצע החייאה מלאה על קריחלי, אותו מצאו ללא דופק וללא נשימה. במקביל יצאו למקום כוננים נוספים כדי לסייע בהחייאה. אחרי יותר מ- 40 דקות של החייאה ממושכת, הצליחו הצוותים להחזיר את קריחלי לחיים. צוות נט"ן פינה אותו במצב אנוש לבית החולים ברזילי.

"מרגש עד דמעות לראות את האנשים האלה שהצילו את חיי. אני לא זוכר הרבה מהאירוע, אבל ממה שסיפרו לי, אף אחד לא הרים שם ידיים והתייאש שהחייאה לא תצליח. ברור לי שיש מישהו למעלה שכיוון את כולם, כמו איש המכירות שהיה לידי בעת ההתחשמלות, הכוננים הנפלאים ואנשי מד"א שטיפלו בי וגם הצוות בבית החולים... ברור לי שזה נס גדול שאני פה אחרי האירוע הקשה הזה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה