6 הרוגים השנה בכבישי אשדוד- ירידה חדה בדוחות על עבירות תנועה


להאזנה לתוכן:

מתחילת השנה (2011) נהרגו בכבישי אשדוד שישה בני אדם. בשנת 2010 נהרגו בכבישי אשדוד 4 בני אדם. בתוך כך מדווחת עמותת אור ירוק על ירידה חדה בדוחות המשטרה הנרשמים על עבירות תנועה חמורות

משנת 2005 ניתנו באשדוד כ- 61,845 דוחות בגין נהיגה במהירות מופרזת, דיבור במכשיר הסלולארי ואי חגירת חגורות בטיחות. בשנת 2010 חלה ירידה חדה במספר הדוחות.


מנתוני אור ירוק המסתמכים על נתוני משטרת ישראל עולה כי בשנת 2010 רשמה המשטרה 9,717  דוחות לתושבי אשדוד בגין נסיעה במהירות מופרזת, דיבור במכשיר הסלולארי בזמן נהיגה ונסיעה ללא חגורות בטיחות.

בשנת 2009 רשמה המשטרה  14,306 דוחות בגין עבירות דומות. מדובר בירידה של 4,589 דוחות. יש לציין שמאז שנת 2005 חלה עליה הדרגתית במספר הדוחות שחולקו באשדוד, עד השיא בשנת 2009. לא ברור אם הירידה נובעת ממדיניות דוחות חדשה, אשר מסתמכת יותר על אזהרות מאשר על מתן דוחות תשלום בפועל.

לשם השוואה עם הערים הגדולות בשנת 2010: בירושלים ניתנו 26,999 דוחות, בתל אביב ניתנו 19,263 ובחיפה ניתנו 13,329 דוחות.

ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה להחליט השבוע על החמרה במדיניות הענישה כנגד עברייני תנועה במספר עבירות מרכזיות.

העבירות שהקנס על העוברים אותן צפוי לעלות הן: אי ציות לרמזור, פניית פרסה, נסיעה בנתיב השמור לתחבורה ציבורית, נסיעה על מדרכה/שביל אופניים, חריגה מהמהירות המותרת לטרקטורון, עקיפת רכב שעצר למתן זכות קדימה, חסימת צומת/כניסה לצומת לא פנוי, אי חגירת תינוקות פעוטות וילדים ואי חבישת קסדת אופנוע/טרקטורון.

מתחילת השנה נהרגו בכבישי אשדוד שישה בני אדם. בשנת 2010 נהרגו בכבישי אשדוד 4 בני אדם. רק בשבוע שעבר דיווחנו על התאונה הטראגית, בה נהרג יוסי דהן, חייל בן 19 מאשדוד. דהן נהרג בכביש בין תל נוף לגדרה, ואינו נכנס לסטטיסטיקת ההרוגים באשדוד. באותו היום בו נהרג דהן, נפצע באורח קשה בן 90 שחצה את הכביש סמוך לבית העלמין.

ביום שני השבוע נפצע באורח בינוני- קשה עובד זר מסין, שרכב על אופניו ברחוב דב גור ונפגע על מעבר חציה ממכונית חולפת.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "אכיפה מוגברת, חיונית לצמצום עבירות התנועה החמורות כמו גם החמרת רף הענישה. נהג שיידע שקיים סיכוי רב שייתפס  בגין עבירת תנועה שביצע- יקפיד לא לבצעה. לאור נתוני הסקר מתחייבת הגברת נוכחותה של משטרת ישראל בכבישים והגדלת מספר הבדיקות שהיא מבצעת. הדבר דרוש הן לשם אכיפה ראויה של החוק ולא פחות חשוב מכך- לשם הרתעת הנהגים מביצוע העבירה. נהג שיידע שקיים סיכוי רב שייתפס  בגין עבירת תנועה שביצע- יקפיד לא לבצעה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה