מקורבי הרב יאשיהו פינטו מצביעים על חשוד בהשלכת החזיז


להאזנה לתוכן:

מקורבי הרב יאשיהו פינטו משוכנעים כי השלכת החזיז לביתו היה כתוצאה מניסיונות סחיטה שמופעלים עליו בארה"ב ומתריעים מניסיונות נוספים לפגוע בו.
אנשי הזיהוי הפלילי ממשיכים לחקור ומסתבר שכבר לפני מספר חודשים הוצמד לו מאבטח אישי.

 אלפי הודעות ומיילים מרחבי העולם נשלחו אל בית הרב פינטו כדי לחזק את ידו בעקבות החזיז שהשולך לביתו ביום ראשון בלילה והם מביעים דאגה לשלומו.
לעומת הרב שנראה שקט ובטוח בעצמו, בקרב בני משפחתו שוררת דאגה רבה. אביו, רב העיר אשדוד חיים פינטו הגיע אף הוא לביתו והסתודד עימו עד לשעות המאוחרות.

על פי החשד כבר שנתיים מנסים לסחוט את הרב ע"י אנשים שעבדו בסניף שובה ישראל בניו יורק ויש מי שטוען לאדם מסויים שעבד בהתנדבות בסניף זה והוא גייס משרד פרסום ויחד הם איימו שבמידה והרב לא ישלם להם, הם יפרסמו ידיעות שליליות נגדו. מקורבי הרב טוענים כי במשך שנתיים הם ישבו בשקט והצד השני פרש זאת כחולשה. הישיבה נסתה לעשות הכל כדי לא להגיע לזה אבל לכל כאב יש סוף.
הנושא נמצא בחקירה גם בארץ וגם בארה"ב.
בעקבות החקירה, בביתו של הרב הוצב מאבטח כבר מספר חודשים.
פרקליטו של הרב, עו"ד אבי לביא אמר:" במשטרה רואים את זריקת החזיז בחומרה רבה ומבינים שמי שעשה מעשה כזה, יכול לעשות מעשה נוסף ולהתקדם הלאה. המעשה העצוב של זריקת החזיז קשור ישירות לאותה פרשה בארה"ב. מדובר בישראלי לשעבר בעל רקע פלילי שחבר למשרד פרסום בארה"ב".
ניצב בדימוס עמית, המקורב לרב, אמר: "זהו סוג חדש של טרור, באים לאנשים שחושבים שיש להם הרבה מאד כסף וסוחטים אותם, תביא הרבה מאד כסף או שאנחנו נשתמש בכוחנו ונשמיץ אותך"
 הרב עצמו הגיב אמש: "אנחנו שמחים מצד אחד, שברוך השם, עברנו עוד ניסיון, אנחנו רוצים להשתדל, להמשיך למסור את הנפש שלנו לעזור לכל יהודי ויהודי, בפשטות, רוצים לחיות, להמשיך לקדש שם שמים".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה