צבעו בחוץ ותקעו בפנים את בקרת הרמזורים


להאזנה לתוכן:

יעקבי שמעון, מתנדב במשטרת התנועה באשדוד, יצא לטפל במערכת רמזורים שיצאה משימוש, אך ניתקל בקופסת בקרה שנצבע ולא ניתן היה לפתוח אותה. בעקבות פנייתו, טיפלו בעירייה בכל תיבות הבקרה בעיר

מאת : יעקבי שמעון 

בהיותי בתפקיד התנדבותי במשטרת התנועה של אשדוד נשלחתי ע"י המוקד המשטרתי לבדוק מערכת רמזורים במרכז העיר, שנתקעה על צהוב מהבהב, וכתוצאה מכך נגרמו שיבושי תנועה עד כדי סיכון לכלי הרכב ולהולכי הרגל.

יחד עם שני מתנדבים נוספים, אריה אברמוביץ ואבי כהן, הגענו למקום. הצומת היה פקוק מארבעת הכיוונים והנהגים גילו חוסר סבלנות, צפרו ונדחקו עד כדי חסימת הצומת. הולכי רגל חצו בין הרכבים והמהומה היתה רבה.

ניסיתי לפתוח את תיבת הבקרה בעזרת מפתח מסטר מיוחד המצוי ברשותנו אך לשוא. דלת קופסת הבקרה היתה דבוקה היטב למסגרת בגלל צביעת הארונות ולא ניתן לפותחה כלל. עומס התנועה בצומת הלך וגדל. צפירות הרכבים נתרבו. נהגים צפו בניידת המשטרה ובלובשי המדים (אנחנו) בתחינה ואי אפשר היה להושיעם אלא בהכוונה ידנית.

המתנדב אבי כהן תפס יוזמה, פנה לחנויות הסמוכות והצליח להשיג כלי עבודה (מברגים, סכין, אולר הישרדות, ועוד) ובעזרתם הצלחנו לפתוח את תיבת הבקרה. התגברנו במהירות על התקלה במערכת הרמזורים והיא חזרה לפעול כתיקונה. גם התנועה בצומת שבה לזרום והכל בא על מקומו בשלום.

מן הראוי לציין כי ארבע פעמים נתקלתי בדלתות של מערכת בקרת הרמזורים בצמתים שונים שהיו דבוקות למסגרת ולא ניתן לפותחן. אשר על כן פניתי לגורמים שונים בעיריה והפניתי את תשומת ליבם לבעיה.

כאן המקום להלל ולשבח את הנוגעים בדבר שהגיבו מהר, נרתמו ופעלו לבדיקת הנושא ופתרונו. רשימת הפרגון כוללת את אמיל אפלבאום מנהל אגף חשמל, תאורה ורמזורים של עיריית אשדוד וכן את מהנדס החשמל בוריס יונתנוב. עו"ד יניב אהרון מתאם תשתיות ותפעול בלשכת ראש העיר, אילן בן עדי מנכ"ל העיריה, ארקדי ברובר מנהל מחלקת תשתיות ועוד.

כשבוע לאחר מכן ביצעתי בדיקות ב-10 תיבות בקרה וכולן נפתחו בקלות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה